söndag 26 juni 2016

تیغ علوم اسلامی زیر گلوی صد رشته غربی!

تیغ علوم اسلامی زیر گلوی صد رشته غربی!

در وزارت ارشاد اسلامی ۱۲ کارگروه برای سانسور کتاب‌های علوم انسانی در نظر گرفته شده. اداره کتاب در این کارگروه‌ها عده‌ای از دانشگاهیان را هم به کار گرفته است.
olom_ensani
«محبت نیوز» –  فعالیت روحانیون و شیوخ بلندپایه ایران و به طور کل کشورهای شیعه در ماه رمضان در مقایسه با علما و مذهبیون دیگر کشورهای اسلامی مثل تونس، مصر، عربستان که عمده آنها سنی مذهب هستند تفاوت ویژه‌ای دارد.
به عنوان مثال راشد الغنوشی سیاستمدار مشهور تونسی سعی در نزدیک کردن مفاهیم اسلامی با علوم سیاسی روزه دارد و یا شیخ‎الازهر در همین ماه با چندین مجله معتبر اروپایی در خصوص مسائل روز و لزوم نزدیک شدن متفکرین اسلام و مسیحیت به یکدیگر سخن می‌گوید و در مقابل موج عظیمی از ستیز با علوم غربی دربین علمای شیعه به راه افتاد.
همچنان که محی‌الدین حائری شیرازی، از اساتید حوزه گفت «علت همه بدبختی‌ها در جوامع اسلامی علوم انسانی غربی است» و محمدتقی مصباح یزدی مدعی شد «برخی نوشته‌های علمی برای فریب مردم است»
حالا حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ایران اعلام کرد که فاز مطالعاتی طرح اسلامی کردن علوم انسانی در چهار ماه آینده به پایان خواهد رسید.
این یعنی اسلامی کردن علوم انسانی در کشور به مرحله نهایی فاز مطالعاتی رسیده و «نقشه راه» آن برای اجرا ارائه خواهد شد.
به گفته قبادی در زمان اجرای پروژه اسلامی کردن علوم انسانی بیش از ۱۰۰ طرح طراحی و اجرا خواهد شد.
طرح اسلامی کردن علوم انسانی در جهت انطباق و «معطوف» کردن علوم انسانی با آموزه‌های اسلامی صورت می‌گیرد و به گفته مسئولان این طرح، یکی از اهداف آن «بومی‌سازی» علوم انسانی است.
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نخستین بار پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ و اعتراض‌های گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تغییر آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی را مطرح کرد و پس از آن وزارت علوم دست به ایجاد تغییرات در رشته‌های علوم انسانی و جایگزینی آموزه‌های دینی زد.
در وزارت ارشاد اسلامی ۱۲ کارگروه برای سانسور کتاب‌های علوم انسانی در نظر گرفته شده. اداره کتاب در این کارگروه‌ها عده‌ای از دانشگاهیان را هم به کار گرفته است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar