onsdag 22 juni 2016

قاتل پزشک اردبیلی بزودی قصاص می‌شود

قاتل پزشک اردبیلی بزودی قصاص می‌شود

 حکم قصاص عامل قتل پزشک اردبیلی از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد و قرار است این حکم پس از ماه مبارک رمضان اجرا شود. 
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این جنایت صبح پنجشنبه یکم مرداد سال 94 در اردبیل رخ داد. دقایقی پس از تماس تلفنی پسر جوانی با اورژانس شهر که درخواست آمبولانس می‌کرد امدادگران به محل رسیدند و با پیکر خونین دکتر پیرزاده - فوق تخصص خون شناسی و سرطان - که با ضربه‌های کارد مجروح شده بود رو به رو شدند. بلافاصله نیز موضوع به پلیس اعلام شد و همزمان با انتقال دکتر به بیمارستان، پسر 23 ساله نیز بازداشت و به کلانتری منتقل شد اما با وجود تلاش پزشکان ،دکتر پیرزاده به علت شدت خونریزی جان باخت. بدین ترتیب متهم که دانشجوی زبان خارجی بود تحت بازجویی قرار گرفت. وی ضمن اعتراف به قتل گفت: سه ماه قبل با دکتر آشنا شدم و گهگاه به خانه‌ام می‌آمد. امروز صبح هم با دکتر تماس گرفتم و او را به خانه ام دعوت کردم اما وقتی آمد بر سر موضوعی با هم درگیر شدیم و با کارد بلند چند ضربه به او زدم اما فکر نمی‌کردم کشته شود و حالا هم بشدت پشیمانم!
بدین ترتیب متهم بازداشت شد و به اتهام قتل تحت محاکمه قرار گرفت. قضات دادگاه کیفری نیز پس از برگزاری جلسات محاکمه، عامل قتل را به قصاص محکوم کردند.حجت‌الاسلام محمد علی قاصدی -رئیس کل دادگستری استان اردبیل - نیز در این باره گفت: حکم قصاص عامل جنایت از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است اما آنچه در این پرونده گفتنی است اینکه متأسفانه انتشار برخی شایعه‌ها در حاشیه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک بحران در سطح ملی بود و بازتاب‌های نامناسب بسیاری به همراه داشت و باعث بروز مشکلاتی شده بود که با ورود بموقع دستگاه قضا به موضوع، مسأله خاتمه یافت.
وی تصریح کرد: دستگاه قضا خود را در زمینه حفظ امنیت عمومی و آسایش روانی جامعه مسئول دانسته و در پرونده‌های مرتبط با رسانه‌ها که در آن نسبت به انتشار اخبار نادرست یا تشویش اذهان عمومی اقدام شود، به‌عنوان مدعی العموم ورود می‌کند.
10
رأی دهید
-1
 
0
 
0
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar