tisdag 21 juni 2016

دادستان کل ایران: مدیرانی که حقوق میلیونی گرفته‌اند باید عزل شوند

دادستان کل ایران: مدیرانی که حقوق میلیونی گرفته‌اند باید عزل شوند

  • 2 ساعت پیش
کپی رایت تصویرفارس
محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران می‌گوید که انتظار دارد حسن روحانی، رئیس جمهوری با مدیرانی که حقوق‌های کلان گرفته‌اند برخورد کند و آنطور که وعده داده بود، بعضی از این مدیران از سمت‌های خود عزل شوند.
آقای منتظری امروز سه‌شنبه اول تیر (۲۱ ژوئن) در جمع خبرنگاران در تهران در مورد انتشار فیش های حقوقی بعضی مدیران گفته است: "متأسفانه این فیش‌ها امروز به ابزاری برای برخوردهای جناحی تبدیل شده است و دولت و قوه قضائیه باید به صورت جدی با آن برخورد کنند".
او در عین حال گفت که سیاسی کردن موضوع و استفاده از آن برای حملات جناحی کاری "اخلاقی" نیست.
انتشار جزئیات فیش‌های حقوقی تعدادی از مدیران ارشد ادارات و موسسات دولتی و عمومی در ایران در ماه‌های اخیر خبرساز شده و اعتراضاتی را به میزان بالای بعضی پرداخت‌ها برانگیخته است.
چندی پیش محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، در پی اعتراض‌ها به بالا بودن دریافتی چند مدیر این شرکت، از سمت خود استعفا کرد.
با بالا گرفتن فشارها، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اواخر خردادماه دستور پیگیری و برخورد با متخلفان را صادر کرد.
امروز دو تن از نمایندگان مجلس ایران هم به موضوع حقوق‌های نامتعارف اعتراض کردند.
جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت از "سکوت مجلس" در مورد "حقوق های چندصد میلیونی" بعضی مدیران انتقاد کرد.
زهرا سعیدی، نماینده مبارکه هم خواهان برخورد قاطع دولت با مدیران متخلف شد.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت که برای ارائه گزارشی در مورد برنامه توسعه به مجلس رفته بود، در پاسخ گفت که دولت با "پرداخت‌های غیر متعارف" مقابله خواهد کرد.
او ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری که به گفته او در آینده نزدیک به مجلس ارائه خواهد شد، تبعیض‌ها رفت و نابرابری‌ها در نظام پرداخت‌ جبران شود.

واکنش اصلاح طلبان

در این میان مصطفی تاجزاده، از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان ایران که اخیرا از زندان آزاد شده است، در پاسخ به "چالش انتشار فیش حقوقی" که در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده، فیش حقوق بازنشستگی خود را منتشر کرد و از دیگر اصلاح طلبان هم خواست که چنین کنند تا به "شفاف شدن عرصه عمومی" کمک شود.
کپی رایت تصویر
او در یادداشتی که همراه تصویر فیش حقوقی خود منتشر کرد، نوشت که به نظر او تصمیمات و اقدامات دولت آقای روحانی در این زمینه کافی نبوده است.
رسول منتجب نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی هم گفت: "حزب اعتماد ملی و احزاب اصلاح طلب به مسئله پرداخت‌های کلان انتقاد دارند. منتقدان هم باید دولت را در مقابله با این پدیده شوم همراهی و حمایت کنند".
"همین که دولت با جرئت و جسارت در پی برخورد با این پدیده است، جای تقدیر دارد".
پیش‌تر چهره‌هایی چون حمید رسایی (نماینده پیشین مجلس و از منتقدان سرسخت دولت آقای روحانی)، نادر قاضی پور (نماینده ارومیه در مجلس) و رضا صالحی امیری (مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی) هم فیش‌های حقوقی خود را منتشر کرده بودند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar