lördag 25 juni 2016

تغذیه با محوریت مفاهیم قرآنی در نمایشگاه قرآن!

تغذیه با محوریت مفاهیم قرآنی در نمایشگاه قرآن!

طلاب و شیوخ جوانی پشت میزها قرار داشتند و در زمینه‌های مختلف به خواهران و برادران مشاوره می‌دادند که از مشکلات شرعی گرفته تا مباحث روانشناسی را تحت پوشش قرار می دادند
13950328174238686_PhotoL
«محبت‌نیوز»- امسال بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن در تهران تفاوت زیادی نسبت به گذشته داشت. اولین تغییر انتقال نمایشگاه از بزرگراه حقانی تهران به مصلی عباس‌آباد بود که فضای بیشتری را در اختیاربرگزار کنندگان می‌گذاشت و مهم‌تر آنکه شهرروندانی که علاقمند به حضور در این نمایشگاه بودند از نظر ترافیکی و حمل و نقل شرایط بهتری را داشتند.
این موضوع باعث شد تا بخش‌های جدیدی به نمایشگاه اضافه شود. از جمله نمایشگاهی با عنوان «عفاف و حجاب» که در آن انواع و اقسام پوشش‌های اسلامی با محوریت چادرهای مشکی و مقنعه‌هایی با طراحی‌ و دوختی که بیشتر یادآور سبک عربی بود.
عرضه روسری، مانتو و اقلام فرهنگی دیگر برای بانوان و همین طور بخش ویژه‌ای برای نوجوانان و افرادی که به سن تکلیف رسیده‌اند نیز از امکانات تازه نمایشگاه قرآن امسال بود، که البته غرفه‌داران از فروش نه چندان زیاد این لباس‌ها انتقاد داشتند.
از دیگر بخش‌های این نمایشگاه غرفه مشاوره رایگان طب سنتی بود. غرفه‌ای مخصوص پر از انواع ادویه و داروهای گیاهی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برپا کننده آن بود.
به گفته غرفه‌داران فعالیت اصلی این مجموعه ارائه سبک زندگی و تغذیه با محوریت مفاهیم قرآنی بود و پاسخ‌گویی به سوالات  بازیدکنندگان از اولویت خاصی برخوردار بود. از دیگر فعالیتها میتوان به تعیین مزاج و آموزش اصول زندگی سالم که جزوات و کتاب‌هایی در مورد آن منتشر شده بود و حتی مباحثی چون تقویت قوای جنسیاشاره نمود.
از نکات برجسته این نمایشگاه این بود که حتی مد‌های اسلامی هم با تغییرات زیادی نسبت به گذشته روبه رو بود و آن سادگی گذشته را نداشت. از جمله طرح تازه چادرها و دیگر البسه که اکثر آنها به طور کامل طراحی عربی و خلیجی داشت.
از طرفی همچنان بخش عمده البسه ارائه شده در این نمایشگاه اجناس چینی بود. از مهر و جانماز گرفته تا جنس چادرها و مقنعه و مانتوها. قیمت آنها گرچه بالاتر از لباس‌های تولید ایران بود، اما کیفیت بهتری داشت و حداقل در نگاه اول این مسئله مشهود بود.
در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن غرفه‌ای بود که در آن روسری و مقنعه برای کودکان به فروش می‌رساند و فروشندگان و مبلغان آن تبلیغات زیادی برای هدایت دختران به سمت حجاب زیر سن بلوغ داشتند.
طلاب و شیوخ جوانی هم پشت میزها قرار داشتند و در زمینه‌های مختلف به خواهران و برادران مشاوره می‌دادند که از مشکلات شرعی گرفته تا مباحث روانشناسی را تحت پوشش قرار می گرفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar