onsdag 22 juni 2016

قوانین سختگیرانه مهاجرتی به تصویب رسید

قوانین سختگیرانه مهاجرتی به تصویب رسید

پخش شده tisdag 21 juni kl 16.44
برطبق قوانین جدید به هم پیوستن خانواده ها بسیار دشوار می شود.
(03:25 دقیقه)
گرد پرهام / Sveriges رادیو
1 از 3
عکس: بابک پرهام / Sveriges رادیو
سرانجام پارلمان سوئد قوانین سختگیرانه مهاجرتی را به تصویب رساند. بر طبق این قانون، سطح قوانین مهاجرتی سوئد به پایینترین سطح اتحادیه اروپا می رسد.
صدها نفر بیرون از درهای پارلمان سوئد با پلاکارد و بلندگو به تصویب این قانون معترض بودند. در میان معترضان چند نماینده از حزب چپ نیز حضور داشتند که به این پیشنهاد قانونی رای منفی دادند. دانیل ریاضت یکی از این نمایندگان بود. او در گفتگو با بخش فارسی و دری رادیو سوئد گفت:«این قانون شرایط پناهندگان را بدتر می کند. مخصوصاً آنهایی که در انتظار پیوند خانوادگی هستند.» او خاطرنشان می کند که این قانون بیشترین آسیب را به کودکان می رساند.
برطبق قوانین جدید به هم پیوستن خانواده ها بسیار دشوار می شود. همچنین اجازه اقامت تنها به صورت موقت داده خواهد شد. مساله ای که به اعتقاد لیلا قرایی، مسئول انجمن شبکه زنان، باعث دشوارتر شدن ادغام پناهجویان خواهد شد. او می گوید:«این قانون باعث می شود که روند ادغام پناهجویان به ویژه زنان در این جامعه دشوارتر شود، چرا پناهجویان که اطمینان خاطری برای آینده خود نخواهند داشت.» 
این قوانین برای یک دوره سه ساله به تصویب رسیده و از امروز قابل اجراست. هدف از اجرای این قوانین کاهش تعداد پناهجویان است و در عوض قرار است تا وضعیت رسیدگی به پناهندگان و شرایط ادغام آنها در سوئد بهبود یابد.
یکی از شرکت‌ کنندگان این تظاهرات سهیلا یزدان‌پناه نام دارد. او معتقد است که گرچه پناهجویان هستند که به طور مستقیم از این قانون آسیب می بینند، اما این سختگیری‌ها در درازمدت دامن سایر مهاجرین را نیز خواهد گرفت. او می گوید:«همیشه سختگیری ها از افرادی که دورتر از ما هستند شروع می شود و روزی این سختگیری دامن ما پناهندگان را نیز خواهد گرفت.»
یکی از سخنرانان این تظاهرات تکتم جهانگیری است که از سوی اتحادیه سازمان ملل به این مراسم آمده است. او می گوید که آنها برنامه دارند تا بعد از تصویب این قانون توجه سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل را به این موضوع جلب کنند. او که مددکار اجتماعی ست، اعتقاد دارد که:« این قانون موجب آن خواهد شد که کار کردن با پناهجویان دشوار شود، چرا که معلوم نیست آیا این پناهجویان فردا هم همچنان در سوئد هستند یا خیر.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar