torsdag 23 juni 2016

احمدی نژاد: تجسس برای رسوا کردن دیگران خوب نیست

احمدی نژاد: تجسس برای رسوا کردن دیگران خوب نیست

  • 22 ژوئن 2016 - 02 تیر 1395
کپی رایت تصویرAHMADINEJAD.IR
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران از "تجسس" و "رسوا" کردن دیگران و "تخریب" آنها انتقاد کرده است.
آقای احمدی‌نژاد گفته است که بنا به تعالیم شیعه نباید اسرار افراد را افشا کرد.
رئیس جمهور سابق ایران در جلسه‌ای با عده‌ای از دانشجویان گفت: "برخی تجسس می کنند که کسی را رسوا کنند. اینها خوب نیست. چه خبر است؟ فلانی سایت دارد، من هم باید داشته باشم! صد میلیارد سایت راه اندازی شود نهایتش چیست؟"
در روزهای اخیر افشای حقوق‌های بالای چند مدیر دولتی و بانکی در رسانه‌های ایرانی جنجال به پا کرده است. آقای احمدی‌نژاد اشاره مستقیمی به افشای فیش حقوقی مدیران دولتی نکرده، اما گفته که امام اول شیعیان به یکی از امرایش توصیه کرده بوده که "اسرار مردم را بپوشان تو به عنوان حاکم خیلی اطلاعات از کارهای شخصی و در خفای مردم داری و با خبر هستی. مبادا این ها را افشا کنی."
آقای احمدی‌نژاد گفت: "یک سناریو از فرد می نویسند بعد حقایق را جعل می‌کنند. این گرگ بودن است که بنشینند طراحی کنند و برای تخریب دیگران نقشه بکشند."
کپی رایت تصویرAHMADINEJAD.IR
Image captionآقای احمدی‌نژاد برای شماری دانشجو سخنرانی کرده است
رئیس جمهور سابق ایران گفته که بعضی از روی بررسی دقیق اخبار و اطلاعات موضع می‌گیرند، اما برخی بنا بر تحلیلی که دارند اخبار را بررسی می‌کنند. او گفته است رویه گروه دوم "خیلی خطرناک است. آن وقت می‌شود آدم‌کشی، تکفیر عقاید و نا امنی، آن موقع به دنبال جعل اخبار راه می‌افتند. می‌گویی من این حرف را نزده‌ام، می‌گویند نه، زده‌ای، یا زده باشی بهتر است."
آقای احمدی‌نژاد از گروه‌های سیاسی در ایران خواسته که به جای برخورد خصمانه فعلی با یکدیگر بر "برادری و نقاط مشترک" تمرکز کنند و نقاط قوت یکدیگر را هم ببینند.
در ماه‌های اخیر حضور محمود احمدی‌نژاد در مجامع عمومی افزایش داشته است. در سخنرانی اخیر او برای دانشجویان چهره‌هایی چون شمس الدین حسینی، وزیر سابق اقتصاد و مرتضی تمدن، استاندار سابق تهران هم حضور داشته‌اند. در دیگر برنامه‌ها هم چهره‌هایی چون علی اکبر جوانفکر و مهدی کلهر، از مشاوران آقای احمدی نژاد، او را همراهی کرده‌اند.
برخی از هواداران دولت حسن روحانی در دفاع از دولت در زمینه حقوق‌های بالای مدیران می‌گویند که چنین رویه‌ای به دوران آقای احمدی‌نژاد بازمی‌گردد. آنها همچنین به موارد فساد عمده در دولت قبل اشاره می‌کنند و می‌گویند محافظه‌کاران در آن مقطع حساسیت مشابه را نسبت به این مساله نشان ندادند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar