tisdag 21 juni 2016

وزیر اطلاعات: تکفیری ها ۵۰ هدف انفجاری را در ایران شناسایی کرده بودند

وزیر اطلاعات: تکفیری ها ۵۰ هدف انفجاری را در ایران شناسایی کرده بودند

  • 17 دقیقه پیش
کپی رایت تصویرمهر
محمود علوی وزیر اطلاعات ایران با خبر دادن از دستگیری "۱۰ تروریست تکفیری وهابی"در این کشور گفت: "تروریست‌ها ۵۰ هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند."
آقای علوی سه شنبه اول تیر در جمع خبرنگاران اعلام کرد در جریان عملیاتی که از ۲۵ خرداد تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ انجام گرفته، "معادل ۱۰۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش‌ساز آن" کشف شده و "از تحویل ۲ تن از این مواد به تروریست‌ها نیز پیشگیری شده است".
وزارت اطلاعات ایران دیروز با انتشار بیانیه ای از خنثی شدن "یکی از بزرگترین توطئه های تروریستی گروه های تکفیری وهابی" در ایران خبر داده و افزوده بود که اقدامات این گروه ها "برای مناسبت های پیش رو تدارک دیده شده بود".
در ادبیات رسمی ایران "تروریست های تکفیری وهابی" به اعضا یا همفکران گروه هایی چون القاعده و داعش گفته می شود. تاکید بیانیه دیروز وزارت اطلاعات بر "مناسبت های پیش رو"، اشاره ای به مناسبت های مرتبط با ماه رمضان به نظر می رسد.
وزیر اطلاعات در اظهارات امروز خود گفته است که دستگیر شدگان اخیر در سه استان مرزی و مرکزی کشور به دام نیروهای اطلاعاتی افتاده اند و هم‌اکنون بازجویی از آنها و "پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی در داخل و خارج از کشور به‌طور هم‌زمان" ادامه دارد.
محمود علوی افزوده است: "عملیاتی که تروریست‌ها برنامه ریزی کرده بودند، در قالب بمب‌گذاری و انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودروی حامل مقادیر انبوه مواد انفجاری و با هدف انفجار در مراکز تجمع و پرتردد مردم بود."
پیشتر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز گفته بود یک "شبکه تروریستی" که قصد انجام یک بمب گذاری انتحاری در تهران را داشته "شناسایی شده و به دام افتاده است".
کمتر از یک ماه پیش یکی از مقام‌های وزارت اطلاعات ایران از بازداشت "دو تروریست" ایرانی خبر داد که به گفته او، عضو داعش بودند.
فرمانده نیروی انتظامی ایران هم بهمن ماه گذشته از دستگیری ۱۰ عضو داعش در مرزهای شرقی و غربی ایران خبر داد.
به علاوه در آذر ماه سال پیش، پلیس ایران گفت ۵۳ نفر که در فضای مجازی برای داعش تبلیغ می کردند، دستگیر شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar