söndag 26 juni 2016

دادستانی و نیروی انتظامی اصفهان جمع‌آوری سگ‌های خانگی را تکذیب کردند

دادستانی و نیروی انتظامی اصفهان جمع‌آوری سگ‌های خانگی را تکذیب کردند

  • 2 ساعت پیش
کپی رایت تصویرمهر
جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرمانده پلیس استان اصفهان با تکذیب خبر ضبط سگ‌های خانگی در شاهین شهر اعلام کرد که انتشار چنین حکمی از سوی دادستان عمومی و انقلاب "سندیت ندارد".
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آقای کریمی با تأکید بر اینکه هیچ حکم قضایی در این مورد صادر نشده است، گفت: "اما همانطور که بارها عنوان شده ماموران انتظامی با سگ گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها مقابله می‌کنند".
محسن بوسعیدی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شاهین شهر هم در گفتگو با یکی از رسانه‌های استان اصفهان با تکذیب صدور چنین حکمی گفت: "با صاحبان سگ‌های خانگی که شاکی خصوصی داشته باشند، مطابق قانون برخورد می‌شود، ولی هیچ دستور بدون شکایت مبنی بر مراجعه به منازل و جمع آوری سگها از سوی دادستانی صادر نشده است".
این در حالی است که آقای بوسعیدی، در نشستی خبری در اواخر خردادماه گفته بود که "بدون هیچ‌گونه تعارف و اغماضی" با صاحبان سگ‌های خانگی برخورد خواهد شد.
انجمن حمایت از حیوانات روز گذشته در نامه‌ای به دادستانی شاهین شهر استان اصفهان به جمع آوری سگ‌های خانگی در این شهر از سوی مأموران دادستانی اعتراض کرده بود.
هفته گذشته سایت شهروند در ایران گزارش داد که افرادی نامعلوم به بهانه‌های مختلف به در خانه‌ها در شاهین شهر رفته و بدون پاسخگویی سگ‌های خانگی را با خود برده‌اند.
گزارش‌ها حاکی بود که مأموران این سگ‌ها را بعد از جمع‌آوری از منازل در بیابان‌های اطراف این منطقه رها کرده‌اند و صاحبان سگ‌ها به دنبال آنها می‌گردند.
در سال‌های اخیر بارها خبرهایی از برخورد نیروی انتظامی با "سگ‌گردانی در معابر عمومی" به خصوص در شهر تهران منتشر شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar