tisdag 28 juli 2015

مجلس ایران برای پیگیری شکایت از محمود احمدی‌نژاد نماینده تعیین کرد

مجلس ایران برای پیگیری شکایت از محمود احمدی‌نژاد نماینده تعیین کرد

  • 2 ساعت پیش
محمود احمدی نژاد دو دوره از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رئیس جمهور ایران بود
نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس ایران گفته است که در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با رای اکثریت اعضا قرار شده او نماینده مجلس برای پیگیری شکایت از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران باشد.
آقای قاضی پور به خبرگاری کار ایران (ایلنا) گفته است بر اساس قانون، دولت موظف به تشکیل شورای گفت‌وگو و برگزاری جلسات برای حل مشکلات مردم است اما با توجه به اینکه آقای احمدی‌نژاد توجهی به این دستورقانونی نداشته٬ "مجلس تصمیم گرفت این کم‌کاری و بی‌توجهی رئیس‌جمهور سابق را پیگیری کند."
به گفته نماینده ارومیه در مجلس، "فعال نکردن بخش خصوصی در کشور از محورهای شکایت از آقای احمدی نژاد است.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس است
او به خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس ایران هم گفت که مراحل شکایت از احمدی نژاد از سوی او پیگیری خواهد شد و به زودی مستنداتی در این زمینه به رئیس قوه قضائیه تحویل داده خواهد شد.
آقای قاضی پور وعده داده است که این شکایت را به عنوان نماینده مجلس "حتما پیگیری خواهد کرد" اما اینکه شکایت به سرانجام می‌رسد یا خیر را رئیس قوه قضائیه باید اعلام کند.
محمود احمدی نژاد دو دوره از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رئیس جمهور ایران بود. روابط او با مجلس هفتم که اکثر کرسی های آن در اختیار اصولگرایان بود، گرم بود اما به مرور این وضعیت در مجلس هشتم رو به سردی گذاشت و به افزایش اختلاف میان دولت و مجلس منجر شد، به طوری که از یک سو رئیس جمهور و از سوی دیگر رئیس مجلس و برخی از نمایندگان یکدیگر را به رفتار غیرقانونی متهم می کردند.
تنش در روابط مجلس و دولت در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تا آنجا پیش رفت که آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بارها در سخنرانی های عمومی خود خواستار بهبود روابط این دو نهاد با یکدیگر شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar