onsdag 29 juli 2015

جلاد سیاه پوش، باری بردوش داعش

جلاد سیاه پوش، باری بردوش داعش

جلاد سیاه پوش ( داعش)، که به دلیل سربریدن چندین گروگان غربی به شهرتی منفی رسیده است، این روز ها به باری سنگین تبدیل شده که بر دوش این گروه سنگینی می کند.
به گزارش « محبت نیوز» ، “محمد اموازی” جلاد سیاه پوش گروه موسوم به دولت اسلامی ( داعش)، که در سالهای اخیر به دلیل سربریدن چندین گروگان غربی به شهرتی منفی رسیده است، این روز ها به باری سنگین تبدیل شده که بر دوش این گره بنیاد گرای اسلامی سنگینی می کند.
محمد اموازی ۲۶ ساله، مردی تبعه بریتانیا و کویتی تبار است که این روزها به دلیل جنجالهایی که ایجاد شده، قصد دارد به شمال آفریقا نقل مکان کند، جایی که چند گروه هم پیمان داعش حضور دارند.
به گفته رایدو جیبی یکی از اولویت های ائتلاف ضد داعش، دستگیری و سپردن اموازی به دست عدالت است، حساسیتی که او را در بین داعشی ها به عنصری دردسرساز تبدیل کرده است. از این رو احتمال توطئه درون گروهی و یا سرنوشتی مشابه قربانیان غربی برای او وجود دارد.
محمد اموازی در شش سالگی از کویت به بریتانیا مهاجرت کرده و در غرب لندن ساکن شد. او یک برادر و دو خواهر دارد و پدرش راننده تاکسی بود. او در یک مدرسه مذهبی مسیحی تحصیل کرد و سرانجام در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شد. او پیش از پیوستن به داعش، با گروه های اسلام گرای افراطی مرتبط بوده و از سوی نهاد های امنیتی بریتانیا تحت کنترل قرار گرفته بود. کنترل هایی که در زندگی شخصی او تاثیر منفی داشته و زمینه را برای گرایش های افراطی در او فراهم کرد.
پیش از این رسانه ها نام جلاد سیاه پوش داعش را ” عبدالمجید عبدالبری”، خواننده رپ معرفی کرده بودند. محمد اموازی پس از سر بریدن جیمز فولی آمریکایی چهل ساله، استیون ساتلاف آمریکایی سی و سه ساله، دیوید هینس بریتانیایی چهل و چهار ساله و آلن هنینگ بریتانیایی چهل و هفت ساله، پیتر ادوارد کاسیگ آمریکایی، کونجی گَتو جُگو و کِنجی گوتو دو گروگان ژاپنی و همچنین رهبری سربریدن گروهی سربازان سوری؛ به عنوان نماد سبعیت و خشونت داعش شناخته می شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar