fredag 31 juli 2015

دومین حمله به قطار مسافری؛ قطار تهران-آنکارا لغو شد

دومین حمله به قطار مسافری؛ قطار تهران-آنکارا لغو شد

  • 2 ساعت پیش
خشونت‌ها در ترکیه در دو هفته اخیر بالا گرفته است
گزارش‌ها حاکی است برای دومین بار در دو روز گذشته یک قطار مسافری در مسیر ایران-ترکیه با مین کنترل از راه دور مورد حمله قرار گرفته است.
این اتفاق در نزدیکی روستای کچیکایاسی در استان وان ترکیه و کمی بعد از نیمه‌شب به وقت محلی اتفاق افتاد. در این حادثه راننده قطار به طور سطحی زخمی شده است.
قطاری که گزارش شده اوایل بامداد امروز مورد حمله قرار گرفته از ایران به ترکیه فرستاده شده بود تا مسافران قطاری را که دیروز با انفجار یک مین دیگر متوقف شد به ایران بازگرداند.
در هیچ یک از این دو انفجار کسی کشته یا به طور جدی زخمی نشده است اما به واگن‌ها و ریل راه‌آهن آسیب رسیده و همچنین در انفجار بامداد امروز لوکوموتیو قطار آسیب دیده است.
مدیر روابط عمومی راه آهن ایران به ایسنا گفته است که برای اطمینان از ایمنی قطارها و مسافران، حرکت قطار تهران-آنکارا متوقف شده است.
شرکت رجا اعلام کرد که برای راه‌اندازی مجدد قطارها منتظر اعلام نظر رسمی مقامات ترکیه خواهد بود.

حملات پراکنده

خبرگزاری آناتولی ترکیه همچنین می‌گوید چریک‌های پ‌ک‌ک در استان قارص ترکیه ریل قطار را بمبگذاری کردند و پس از آن به روی کارگرانی که برای تعمیر ریل فرستاده شده بودند آتش گشودند. معاون فرماندار منطقه گفته یکی از کارگران در این حمله کشته شده است.
به غیر از این دو حمله، آسوشیتدپرس به نقل از منابع دولتی ترکیه نوشته است که شب گذشته در حمله‌‌ای به یک پاسگاه پلیس در استان آدانا دو پلیس و دو چریک پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.
پس از حمله مرگبار دو هفته پیش به اعضای فدراسیون انجمن‌های جوانان سوسیالیست در سوروچ خشونت‌ها در ترکیه بالا گرفته است. در این حمله بیش از ۳۰ نفر از کسانی که برای کمک به شهر کردنشین کوبانی در سوریه رفته بودند کشته شدند.
به دنبال این حمله ترکیه به مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه حمله کرد. همچنین اعلام شد که دو مامور پلیس ترکیه به دست اعضای پ‌ک‌ک کشته شدند، که متعاقب آن ترکیه به پایگاه‌های پ‌ک‌ک در کردستان عراق نیز حمله کرد.
یک مقام پ‌ک‌ک به بی‌بی‌سی ترکی گفته است که این گروه مسئولیت کشتن دو مامور پلیس ترکیه را به عهده نمی‌گیرد.
برخی از ناظران تغییر سیاست ترکیه در قبال داعش را به شکست حزب رجب طیب اردوغان در کسب اکثریت مطلق آرا در انتخابات پارلمانی و موفقیت حزب چپگرای دموکراتیک خلق‌ها، که هواداران کرد زیادی دارد، نسبت می‌دهند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar