Video Player
تقاطع: دنیس جیمز، بدنساز مطرح امریکایی که از دو روز قبل، اقدام به جمع‌آوری کمک‌‌ مالی برای بیت‌الله (بیتو) عباس‌پور، بدنساز ایرانی کرده، در پیامی ویدئویی، به زبان فارسی، برای دوست بیمار خود، آرزوی سلامت کرده است.
از زمان شروع به کار کارزار آنلاین جیمز در روز سه‌شنبه (۲۸ جولای-۶ مرداد)، تا لحظه‌ی تنظیم این خبر، بیش از ۲۳ هزار دلار برای کمک به “بیتو” جمع شده است.
پرافتخارترین بدنساز ایران و آسیا از چند ماه قبل به بیماری واسکولیت (التهاب رگ‌های خونی) دچار شده و تا کنون پنج بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
او هفته‌ی گذشته، در یک گفتگوی تلویزیونی، بر روی تخت بیمارستان اعلام کرد به دلیل ابتلا به یک بیماری عفونی “خاص”، طی ده روز، نزدیک به ۵۵ کیلوگرم از وزنش را از دست داده است.
آقای عباس‌پور که تنها بدن‌ساز ایرانی راه‌یافته به مسابقات “مستر المپیا” به شمار می‌رود، هم‌چنین گفت که هزینه‌ی دارو و درمان بیماری‌اش بسیار سنگین است و انتظار دارد “وزارت ورزش” به او کمک کند.
دنیس جیمز که نفر سوم مسابقات مستر المپیا در سال ۲۰۱۲ و از دوستان “بیتو” است، پس از دیدن این مصاحبه، دست به کار شد و در صفحه‌ی فیسبوکش از طرفداران بدن‌سازی، ورزشکاران و دوستان خود خواست تا هر مقداری که می‌توانند برای تامین هزینه‌های درمان بیت‌الله عباس‌پور کمک کنند «تا او بتواند بر بیماری‌اش غلبه کند و دوباره‌ روی پای خود بایستد و شاهد بزرگ‌شدن و دانشگاه رفتن فرزندانش باشد».
قهرمان مطرح امریکایی با بیان این‌که «بیتو و خانواده‌اش، حالا به کمک ما نیاز دارند»، افزود: «او در حالی بار دیگر به بیمارستان بازگشته که هیچ کمک مالی از هیچ‌کس و حتی از دولت ایران دریافت نکرده است و برای این‌که تنها بخشی از هزینه‌های بیمارستان را بپردازد، مجبور شده هر آن‌چه که داشته، بفروشد.»
جیمز، خود به عنوان شروع‌کننده این کارزار، مبلغ ۱۰۰۰ دلار را به این امر اختصاص داد.