torsdag 30 juli 2015

آزادی زود هنگام کشیش«فرشید فتحی»یا وعده ایی در آستانه توافق هسته ایی؟

آزادی زود هنگام کشیش«فرشید فتحی»یا وعده ایی در آستانه توافق هسته ایی؟

با پذیرش درخواست تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴، خبرهای رسیده حاکی از آن دارد کشیش فرشید فتحی دو سال زودتر از موعد قبلی و در آذرماه امسال آزاد خواهد شد. آیا با فروکش کردن جو مذاکرات هسته ایی این وعده به فراموشی سپرده می شود ؟
به گزارش «محبت نیوز»، گزارشات رسیده حاکی است، مطابق با اعمال ماده ۱۳۴، برابر یادداشتی که کشیش فرشید فتحی در روز چهارم جولای (شنبه۱۳ تیر ۱۳۹۴) از مقامات زندان دریافت کرده است ، خبر رسیده که نامبرده در دهم دسامبر برابر ۱۹ آذرماه ۱۳۹۴ (حدود ۵ ماه دیگر) وی از زندان آزاد خواهد شد.
“در ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی مقرر شده است که در صورت تعدد جرائم از انواع مختلف در مورد همه آن‌ها حداکثر مجازات صادر می‌شود، ولی تنها مجازات اشد اجرا می‌شود و بقیه مجازات‌ها اجرا نمی‌شود.”
این درحالی است که پیشتر قرار بود فرشید فتحی تا دسامبر ۲۰۱۷ در زندان بماند و اکنون دو سال به او تخفیف داده شده است.
البته پیش از این نیز وعده آزادی ( موقت ) به این زندانی مسیحی نیز داده شده بود  که متاسفانه عملی نگردید.
نوکیش مسیحی فرشید فتحی در پنجم دی ماه سال ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد، وی یک سال از دوران بازداشت خود را بلاتکلیف در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات گذارند و در مجموع نزدیک به ۵ ماه نیز در سلول انفرادی بود.
چند ماه پس از بازداشت فرشید ، در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ و در آخرین روزهای نزدیک به ایام عید نوروز ۱۳۹۰ به خانواده این زندانی مسیحی از سوی مقامات زندان خبر می دهند که نامبرده می تواند با سپردن وثیقه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان آزاد گردد . خانواده او با مشکلات فراوان، ضمن تهیه و سپردن وثیقه به دادسرای مستقر در زندان اوین در زمان تعیین شده ، در حالی که نامبرده تمامی وسایل خود را از مسئولین زندان تحویل گرفته بود و قصد خروج از در زندان را داشت از سوی ” ناصری” بازپرس شعبه ۶ دادسرا در آخرین لحظات، به جهت اعمال فشار روحی بیشتر به او، با این عنوان که پرونده این فرد نیاز به بازجویی های بیشتری دارد، از آزادی وی جلوگیری میکنند و وثیقه سپرده نیز به خانواده ایشان برگشت داده می شود.
“فرشید فتحی” متولد ۱۳۵۸ و دارای دو فرزند است. دادگاه وی در دی ماه سال ۱۳۹۰ ( ژانویه ۲۰۱۲) برگزار گردید. حدود سه ماه بعد، در اوایل سال ۱۳۹۱ حکم دادگاه مبنی بر ۶ سال حبس تعزیری صادر شد و پس از مدتی دادگاه تجدید نظر هم آن را تائید کرد.
وی که اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خود را می گذراند. اگر مدت زندان از زمان بازداشت او محاسبه گردد، فرشید باید تا دسامبر ۲۰۱۶ در زندان می ماند. اما سال گذشته دستگاه قضائی پرونده دیگری مبنی بر تخلف در زندان به اتهام نگهداری مشروبات الکلی در زمان زندانی بودن او در بند ٣۵٠ زندان اوین را بر علیه فرشید فتحی باز کرد و بابت آن وی را به تحمل یک سال زندان اضافه دیگر به خاطر این اتهام ساختگی محکوم نمود. بدین ترتیب مدت زندانی بودن او تا دسامبر ۲۰۱۷ پیش بینی می گردید.
یاد آور می شود که حکم جدید یکسال زندان اضافه کشیش فرشید فتحی مربوط به پرونده ای در ارتباط با وقایع بند ۳۵۰ زندان اوین، در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ معروف به “پنج‌شنبه سیاه” بود.
فعالان مسیحی آشنا به اخبار جفا بر مسیحیان ایران معتقدند که جمهوری اسلامی با توجه به قرارگرفتن در جو فشار بین المللی برای توافق هسته ای، ممکن است وعده هائی از سوی مسئولان قضائی ایران برای نشان دادن گشایش در فضای اختناق حاکم بیان شود که بعد از مدتی با فروکش کردن جو مذاکرات این وعده ها به فراموشی سپرده شوند. اظهارات فوق حاکی از روح بی اعتمادی فعالان مسیحی نسبت به دستگاه قضائی جمهوری اسلامی می باشد که همواره با سیاسی و جناحی عمل کردن خود عدالت و قضاوت در ایران را به سخره می گیرد و زیر وعده های خود گاهن نیز می زند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar