Sunnis-Mosque-Destroyed-in-Tehran
تقاطع: نمازخانه اهل‌ سنت در منطقه پونک تهران، صبح روز چهارشنبه (۷ مرداد-۲۹ جولای) توسط ماموران شهرداری و تحت نظارت نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب شد.
وب‌سایت “سنی‌آن‌لاین” که اخبار اهل سنت ایران را پوشش می‌دهد، با تایید خبر تخریب “نمازخانه پونک” نوشته که ماموران امنیتی، صبح چهارشنبه ابتدا به منزل “مولوی عبیدالله موسی‌زاده”، امام‌جماعت این نمازخانه رفتند و هم‌زمان با ضبط تلفن همراه و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند.
“نمازخانه پونک”، پیش‌تر در آخرین روزهای دی‌ماه ۱۳۹۳ توسط همین نیروها و در حضور شهردار منطقه و معاونانش مهر و موم شده بود. هرچند که این مهر و موم، مدتی بعد برداشته شد، اما اهل سنت دیگر اجازه‌ی برگزاری “نماز جمعه” و نمازهای مربوط به اعیاد مذهبی در این نمازخانه را پیدا نکردند.
بر اساس آخرین گزارش‌ها، در واکنش به تخریب “نمازخانه پونک”، “مولوی عبدالحمید زهی”، رهبر اهل سنت ایران نامه‌های انتقادی جداگانه‌ای را به رهبر و رییس جمهوری اسلامی ارسال کرده و خواستار «رسیدگی عاجل» به این موضوع شده است.
گفتنی است “اهل سنت” تهران سال‌ها است که از داشتن مسجد در این شهر محروم هستند و با اجاره‌ی دوره‌ای سالن‌های مختلف از آن‌ها به عنوان نمازخانه استفاده می‌کنند که اغلب این نمازخانه‌ها پس از مدتی توسط دولت تعطیل می‌شوند.
این‌گونه فشارها بر اهل سنت در ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقامات ارشد حکومت ایران بارها در سخنان خود مدعی شده‌اند که در ایران هیچ تفاوتی بین پیروان مذاهب و ادیان مختلف وجود ندارد و همه‌ی مردم از “حقوق شهروندی برابری” برخوردارند.
در یکی از آخرین اظهارات از این دست، علی خامنه‌ای روز ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۳  در سخنانی گفت که “رواداری” که در ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی نسبت به غیرمسلمان‌ها هست در کشورهای غربی نسبت به مسلمان‌ها وجود ندارد.