Meteorite-Image
تقاطع: در ساعات گذشته، اخبار متناقضی از برخورد چند شهاب‌سنگ به مناطقی در استان‌های قزوین، زنجان، و البرز منتشر شده است.
حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب پنج‌شنبه‌، خبرگزاری “فارس” در خبری کوتاه مدعی شد که چند شهاب‌سنگ به مناطقی در مرزهای سه استان قزوین، زنجان و همدان برخورد کرده و خساراتی به شهرهای بویین‌زهرا، آوج و تاکستان زده است.
این خبرگزاری از جمله از قول سیروس رستمی، بخشدار دندی در استان زنجان نوشت که «مردم در اطراف شهر دندی صدای مهیبی شنیده‌اند اما هنوز مکان و منبع صدا مشخص نیست».
صفی‌الله کرامتی، مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان نیز با تایید شنیده شدن صدایی مهیب در برخی نقاط این استان، به “فارس” گفت: «هنوز از منبع صدا اطلاعی نداریم.»
اما ساعتی بعدتر، فرمانداران شهرستان‌های تاکستان، بویین‌زهرا، طارم، و ابهر، و نیز رییس جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگوهای جداگانه‌ای به خبرگزاری دولتی “ایرنا”، برخورد شهاب‌سنگ به شهرستان‌های متبوع خود را تکذیب کردند و گفتند که گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌اند.
در این میان، عبدالله موسوی، فرماندار شهرستان آوج به “ایرنا” گفت که «اهالی روستاهای دیدار و لجام‌گیر در استان قزوین، شهاب‌سنگی را در حال سقوط در آسمان مشاهده کرده‌اند».
وی در عین حال، خاطرنشان کرد که بعد از «بررسی‌های به عمل آمده» و «اعزام چند گروه به مناطق مختلف» این شهرستان، «هیچ گزارش و مستندی در این خصوص به دست نیامده است».
با این وجود، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد جمعه (۹ مرداد-۳۱ جولای) به همین خبرگزاری گفت که نیمه‌شب پنجشنبه، شهاب‌سنگی در منطقه‌ای بیابانی بین شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد در این استان برخورد کرده است.
ابوالقاسم باقری اضافه کرد که با توجه به با توجه به سقوط این شهاب‌سنگ در منطقه‌ای بیابانی، احتمال این‌که خسارتی وارد شده باشد «بسیار کم» است.
گفتنی است هم‌زمان با انتشار این اخبار در ایران، دقایقی قبل، (۶ صبح جمعه به وقت تهران) اخبار تاییدنشده‌ای از برخورد یک شهاب‌سنگ در نزدیکی شهر بوینوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین نیز منتشر شده است.