tisdag 28 juli 2015

واکنش وزیر بهداشت ایران به بازداشت یک جراح با دستبند در بیمارستان

واکنش وزیر بهداشت ایران به بازداشت یک جراح با دستبند در بیمارستان

  • 7 ساعت پیش
در پی بازداشت یک جراح در بیمارستانی در شهرستان نورآباد ممسنی استان فارس، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران با تماس تلفنی و نگارش نامه به صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه، خواستار برخورد با عاملان انجام این برخورد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آقای قاضی زاده به رئیس دستگاه قضایی گفته این پزشک در شرایطی دستگیر شده که "چندین بیمار بدحال دیگر به حضور پزشک بسیار نیازمند بودند" و "شرایط دستگیری پزشک با دستبند آثار بسیار بد و نامطلوبی در محیط بیمارستان و دیگر مراکز درمانی کشور به جا گذاشته است".
خبرگزاری ایرنا گزارش کرده که در پی این برخورد، جمعی از کارکنان بیمارستان محل واقعه برای ساعاتی دست از کار کشیدند و شورای تامین شهرستان ممسنی تشکیل جلسه داده است.
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود در باره واقعه پیش آمده نوشته است: "خانم دکتر فروغ رزمجویی، متخصص جراحی عمومی در بیمارستان ولی عصر نورآباد ممسنی، چون دستورات بازپرس پرونده در مورد خانمی چاقو خورده در یک نزاع خانوادگی را اجرا نکرده، مورد عتاب قرار گرفته و در نهایت برای چند ساعت بازداشت شده است."
وی افزوده است: "البته با دخالت ریاست دانشگاه مساله حل و فصل شده و گویا رییس محترم دادگستری استان هم دستور رسیدگی برخورد لازم با این اقدام را صادر کرده است." آقای قاضی زاده در اظهاراتی جداگانه، از دستور رئیس قوه قضاییه برای "رسیدگی سریع" به پرونده خبر داده است.

جزئیات واقعه

سایت خبرآنلاین، نوشته است که دستگیری خانم رزمجویی یکشنبه ۴ مرداد و پس از آن رخ داده که وی پس از انجام "اقدامات درمانی لازم" بر روی فرد مصدوم، مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده که بازپرس پرونده وارد اورژانس شده و گفته "بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد".
به نوشته خبر آنلاین فروغ رزمجویی به بازپرس "اطمینان داده که اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است"، اما "توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نکرده و این پزشک از بازپرس خواسته در امور درمان بیمار دخالت نکند".
این سایت افزوده است که عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح باعث شده که وی فرمان بازداشت پزشک را صادر کند و "تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل شود".
محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به واقعه روز دوشنبه گفته است: "حتی اگر نیاز به حضور پزشک، جراح یا هر مسئول بیمارستانی در حضور مرجع قضایی هم باشد می‌توان از طریق فراخوان در موعدی بهتر این کار صورت پذیرد."
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی گفته که آزادی فروغ رزمجویی با "وساطت فرمانده انتظامی استان فارس" صورت گرفته و "در این حادثه ناگوار هیچ سرباز یا ماموری از نیروی انتظامی دخالت نداشته است".
این در حالی است که سایت محلی خبرنورآباد، مصاحبه ای با خانم رزمجویی را منتشر کرده که در آن، از ضرب و شتم خود در بازداشتگاه توسط یکی از ماموران انتظامی خبر داده است.
فروغ رزمجویی اظهار داشته که در پی بازداشت شدن، مادر وی فرزند خردسال او را به نزدش آورده ولی بعد از مدتی ماموران کوشیده اند کودک را از وی جدا کنند که به مقاومت این پزشک انجامیده است.
خانم رزمجویی گفته: "آمدند بچه را بکشند ببرند [اما] من گرفتمش محکم. بعد، آن خانم [مامور انتظامی] افتاد روی سر من و بچه... بچه را می کشید و می زد توی سر من."
این جراح افزوده است: "مادرم آمد از من دفاع کند و آن خانم را کشید عقب، مادرم را هم زدند... [مامور زن] دو- سه تا سیلی هم زد توی صورت من."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar