World-Population-Prospects-UN
تقاطع: “سازمان ملل‌ متحد”، روز چهارشنبه (۲۹ جولای-۷ مرداد) نسخه‌ی بازنگری‌شده از چشم‌انداز جمعیت جهان را منتشر کرد که بر اساس آن، جمعیت جهان در سال ۲۱۰۰ میلادی، ۱۱/۲ میلیارد نفر برآورد شده است.
این گزارش هم‌چنین می‌گوید که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰، از ۷/۳ میلیارد نفر کنونی به ۹/۷ میلیارد نفر خواهد رسید که بیش از نیمی از این رشد جمعیت به کشورهای افریقایی اختصاص خواهد داشت.
گزارش دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، جمعیت ایران را تا سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ میلادی (۱۴۰۸ و ۱۴۲۸ خورشیدی) به ترتیب بیش از ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد کرده است که از روند افزایش جمعیت این کشور تا ۳۵ سال آینده حکایت دارد.
با این وجود، این روند افزایشی در نیمه‌ی دوم قرن بیست‌ویکم متوقف خواهد شد به طوری که در سال ۲۱۰۰ (۱۴۷۸ خورشیدی)، برای ایران جمعیت ۶۹ میلیون و ۶۳۷ هزار نفر پیش‌بینی شده است.
این گزارش، جمعیت چین، پرجمعیت‌ترین کشور حال حاضر جهان را نیز در سال‌های ۲۰۳۰، ۲۰۵۰ و ۲۱۰۰ به ترتیب ۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون، ۱ میلیارد و ۳۴۸ میلیون، و ۱ میلیارد و ۴ میلیون نفر پیش‌بینی کرده است.
در مقابل، جمعیت هند، با پیشی گرفتن از چین در همین سه مقطع زمانی، به ترتیب ۱ میلیارد و ۵۲۷ میلیون، ۱ میلیارد و ۷۰۵ میلیون، و ۱ میلیارد و ۶۵۹ میلیون نفر خواهد بود.