torsdag 5 februari 2015

جسد سه 'آدم‎ربا' را در نیمروز آویزان کردند

جسد سه 'آدم‎ربا' را در نیمروز آویزان کردند

  • 1 ساعت پیش
مقام‌های محلی ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان می‌گویند سه آدم‌ربا در یک درگیری مسلحانه کشته شده‌اند.
تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که جسد این سه نفر را نشان می‌دهد که از یک لوحه تبلیغاتی در بازار ولسوالی دلارام ولایت نمیروز آویزان شده‌است.
پیشتر گفته شده بود که مردم محلی این آدم ربایان را به دار آویختند؛ اما اکنون گزارش‌های متفاوتی از کشته شدن این افراد وجود دارد.
به گفته مقام‌های محلی، سه آدم‌ربا، دو روز پیش یک کودک ۱۲ ساله‌ را از ولسوالی دلارام ربوده و به منطقه‌ای در ولایت هلمند انتقال داده بودند.
سید نجیب الله، فرمانده پلیس ولسوالی دلارام، می‌گوید که نزدیکان این کودک بدون اطلاع پلیس برای رهایی او اقدام کرده بودند. به گفته این مقام محلی، آدم ربایان در درگیری مسلحانه با نزدیکان کودک کشته شده‌اند.
کودک ربوده شده اکنون سالم است و به خانوداه اش بازگردانده شده است.
به گفته فرمانده پلیس دلارام، در این درگیری یک نفر از نزدیکان کودک ربوده شده کشته و یکی هم زخمی شده است.
جسد آدم ربایان که در بازار دلارام آویزان شده بود، اکنون در سردخانه ارتش ملی در این ولسوالی نگهداری می‌شود.
اما حاجی حمیدالله، از بزرگان قومی ولسوالی دلارام و از شاهدان این حادثه می‌گوید که آدم ربایان توسط طالبان محاصره و کشته شده‌اند نه توسط نزدیکان کودک.
او ادعا می‌کند که داماد خانواده کودک ربوده شده در این آدم ربایی دست داشته و زیر فشار خانواده کودک، مجبور شده محل آدم ربایان را به آنها نشان دهد.
حاجی حمیدالله می‌گوید که خانواده کودک ربوده شده، با دست خالی به سراغ آدم‌ربایان رفته بودند و دو تن از وابستگان کودک، در اثر تیراندازی آدم ربایان کشته و زخمی شدند.
به گفته این شاهد، بیست دقیقه بعد از این رویداد، طالبان به محل رسیده و آدم ربایان را را کشتند و جسد شان را به مردم محل سپردند و مردم آنها را در بازار دلارام آویزان کردند. او می‌گوید که طالبان داماد این خانواده را زنده با خود بردند.
جسد آدم‌ربایان با تلاش فرمانده پلیس دلارام و بزرگان محلی از لوحه تبلیغاتی بازار ولسوالی، پایین کشیده شد.
طالبان هنوز در مورد این رویداد واکنشی نشان نداده‌اند.
مقام های امنیتی نیمروز می‌گویند انگیزه آدم‌ربایی هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این مورد آغاز شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar