tisdag 3 februari 2015

نماینده ارشد مجلس ایران دریافت «پیام» از اسرائیل را تایید کرد

نماینده ارشد مجلس ایران دریافت «پیام» از اسرائیل را تایید کرد

در حالی که وزارت امور خارجه ایران دریافت پیام از اسرائیل را تکذیب کرده است، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تایید کرده که چنین پیامی به جمهوری اسلامی رسیده است.
 
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکشنبه شب، ۱۲ بهمن، به تلویزیون عزب زبان «العالم» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته که پیام اسرائیل به ایران از طریق «یک کانال رسمی» ارسال شده است.
 
آقای بروجردی درباره محتوای این پیام گفته است که مقام‌های اسرائیل پس از حمله هلی‌کوپترهای این کشور به خودروهای حامل فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان و سپاه قدس ایران در سوریه، «اظهار علاقه کردند تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه دار کنند و یا تب آن را بالا ببرند، بنابراین انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند».
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه پیام اسرائیل، از «یک کانال رسمی به یک مقام مسئول در وزارت خارجه» ایران ارسال شده، گفته است که منظورش از این کانال «روسیه نیست».
 
پیش از این، تعدادی از رسانه‌های اسرائیل خبر داده بودند که این کشور از طریق روسیه به ایران «پیام» داده که در فکر انتقام‌گیری به خاطر کشته شدن یک فرمانده سپاه پاسداران و فعالان ارشد حزب‌الله نباشد و ایران را در این خصوص به «آرامش» دعوت کرده است.
 
تایید ارسال این پیام از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حالی است که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، چنین مسئله‌ای را تکذیب کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، خانم افخم روز دوشنبه ۱۳ بهمن گفت که «جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه پیام رسمی یا غیر رسمی از رژیم نامشروع صهیونیستی دریافت نکرده است».
حدود ۱۰ روز پس از حمله مرگبار اسرائیل به خودروهای فرماندهان سپاه و حزب‌الله، در حمله حزب‌الله به دو خودروی نظامیان اسرائیلی یک سرباز ۱۹ ساله و یک افسر ۲۵ ساله کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar