onsdag 12 juli 2017

محققان آمریکایی: سوئد بهترین کشور برای مهاجران، ایران در رتبه شصت و نهم

محققان آمریکایی: سوئد بهترین کشور برای مهاجران، ایران در رتبه شصت و نهم

بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در امریکا، سوئد بهترین کشور برای مهاجران است و کانادا، سوییس، استرالیا و آلمان با فاصله کم از سوئد در این فهرست قرار می‌گیرند. آمریکا در این بررسی در رده هفتم جدول جا گرفته است.
به گزارش«محبت نیوز» این تحقیق که با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون ثبات اقتصادی، درآمد، برابری جنسیتی و بازار کار صورت گرفته است نشان می‌دهد که حتی نروژ، فنلاند و دانمارک در رده‌های بالای فهرست هشتاد کشور جهان دراینباره قرار دارند و از نظر شرایط زندگی برای مهاجران، بهترین‌ها هستند.
به گفته رادیو سوئد، نظرسنجی از ۲۱ هزار مدیر بازرگانی و سایر نخبگان و نیز افرادی از جامعه مهاجران، مبنای این تحقیق را تشکیل می‌دهد.
دیدره مک فیلیپس، یکی از پژوهشگرانی که در این تحقیق مشارکت داشته است می‌گوید: روش تحقیق ما به طور مشخص تمرکز بر پناهندگان نبوده است، با اینهمه تحلیل‌های سازمان ملل ازسیاست‌های مهاجرتی و ادغام در کشورهای مختلف را در این بررسی مدنظر داشتیم.
او تاکید می کند که هدف از این تحقیق ، تمرکز بر جنبه های اقتصادی مهاجرت و پیامدهای آن در کشورهای مختلف بوده است. با اینهمه کانادا و سوییس علاوه بر جنبه های اقتصادی، از نظر امکانات و سیاست های ادغام مهاجران در جامعه جدید از جمله آموزش زبان در گروه بهترین کشورها برای مهاجران قرار گرفته اند.
در تحقیق صورت گرفته، ایران و پاکستان از نظر موقعیت زندگی برای مهاجران به ترتیب در رده‌های ۶۹ و ۷۵ قرار دارند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar