fredag 21 juli 2017

افزایش فشارها و توقیف خودروی رانندگان زن که حجاب کامل ندارند توسط پلیس تهران

افزایش فشارها و توقیف خودروی رانندگان زن که حجاب کامل ندارند توسط پلیس تهران

موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، هفته پیش گفته بود فضای داخل اتومبیل فضای خصوصی نیست/ مردم ما هم که این حجاب را رعایت نمی‌کنند شاید آدم‌های نجیبی باشند اما فرهنگ غلطی در خانه‌های آنها و فامیل آنها حاکم است.
به گزارش «محبت نیوز» ریحانه طراوتی، یک فعال رسانه های اجتماعی، چندی پیش در تاکسی مورد سرزنش راننده قرار گرفت. ریحانه بدون این که فهمیده باشد روسری اش از سرش عقب رفته و بیشتر موهایش بیرون ریخته بود.
راننده از ترس دریافت جریمه به او گفت: «حجاب ات را درست کن و گرنه مامور مخفی منکرات می بیند».
به گفته صدای آمریکا، ریحانه این تجربه خود را در حالی با دوستان اش در یک کافی شاپ در تهران ضمن نوشیدن چای در میان می گذاشت که تهران درگیر و دار مباحثه ای جدی بر سر دو مساله است: خودرو و نحوه پوشش زنان.
مباحثات بر سر خصوصی بودن یا نبودن فضای داخل خودرو و معیار بدحجابی به یکی از مجادلات میان دولت حسن روحانی با مخالفانش بدل شده است.
آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی جمعه گذشته در خطبه های نماز جمعه تهران با رد خصوصی بودن فضای داخل خودرو، خطاب به آن هایی که در ماشین هایشان حجاب از سر برمی دارند، گفت: «با این کارتان به استقلال کشور آسیب رساندید».
همه طرفداران حسن روحانی هم از خصوصی بودن فضای داخل خودرو دفاع نمی کنند. یک وکیل شصت و شش ساله می گوید هر چیز قابل مشاهده در خیابان بخشی از حوزه عمومی است که می تواند زیر نظر پلیس قرار بگیرد.
ریحانه طراواتی که سه سال پیش در جریان تهیه ویدیویی از آهنگ «هپی» اثر فرل ویلیامز در ایران بازداشت شده بود، معتقد است اجرای مقررات پوشش اسلامی تلاشی از سوی تندروها برای مجازات حامیان روحانی است.
گفتنی است این مسائل و سختگیری ها در شرایطی روی می دهد که چند روز پیش “شهیندخت مولاوردی” معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده در طی مصاحبه ای اعلام کرده بود برخورد «گشت ارشاد» با بدحجابی موثر نبوده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar