onsdag 19 juli 2017

پرونده سعید طوسی، مراجعه به کلاس‌های قرآنی را کاهش داده است

پرونده سعید طوسی، مراجعه به کلاس‌های قرآنی را کاهش داده است

تجاوز در کلاس‌های قرآن درحالی صورت گرفت که تندروها در ایران به سند آموزشی ۲۰۳۰ انتقاد داشتند و آن را به فرمان خامنه‎ای از دستور کار خارج کردند.
به گزارش «محبت نیوز» در حالی که پس از ماجرای تجاوز “سعید طوسی” قاری برتر قرآن و از نزدیکان بیت علی خامنه‎ای به شاگردانش بسیاری از خانواده‌ها نسبت به کلاس‌های قرآنی بدبین شده‎اند و بیم دارند که فرزندانشان را برای آموزش نزد اساتید بفرستند، نماینده ولی فقیه در یزد گفته آموزش و پرورش تربیت دینی دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهد و معلمان نسبت به مباحث دینی دانش‌آموزان دغدغه داشته باشند.
شیخ محمدرضا ناصری یزدی، در نشست ارائه گزارش عملکرد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و تجلیل از برترین‌های سال ۹۵ در این بخش عنوان کرده «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد الان به عنوان پایگاهی مناسب برای ما و به عنوان پایگاهی معنوی است که می‌توان از طریق آن جوانان را به مساجد جذب کرد».
آنطور که در پرونده‎ی سعید طوسی مطرح است او در چارچوب برنامه‌های حاشیه‎ای مسابقات و اردوهای قرآن شاگردان را به حمام می‎برد.
نماینده خامنه‎ای در یزد تاکید کرده، امروز متاسفانه آنطور که شایسته است از مساجد استفاده نمی‌شود که بایستی در هر فرصتی از کارکردهای آن استفاده کرد. او مدعی شده «یکی از معضلات امروز جامعه ما در ارتباط با حضور بیش از حد جوانان در فضای مجازی است به نحوی که فضا و وقت فرزندان ما را گرفته است و متاسفانه از این طریق فضای مساجد را نیز خالی کرده و به نوعی حتی به مراسم‌های ما لطمه زده است».
ناصری یزدی افزوده «الان با وجود شبکه‌های بسیار زیاد ماهواره‌ای، دشمنان سعی دارند تا جوانان ما را منحرف کنند که در این زمینه نیز متاسفانه هنوز برخی از مسئولان ما نیز دغدغه دیندار کردن و نجات جوانان را ندارند و به همین دلیل نیز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما روی زمین مانده است».
تجاوز در کلاس‌های قرآن درحالی صورت گرفت که تندروها در ایران به سند آموزشی ۲۰۳۰ انتقاد داشتند و آن را به فرمان خامنه‎ای از دستور کار خارج کردند. در این سند به کودکان آموزش‌های جنسی داده می‎شد و آنها نسبت به مخاطرات این مسائل و بهداشت جنسی آموزش می‌دیدند.
بعد از ماجرای سعید طوسی حاکمیت تلاش زیادی کرد تا این بحران را حل و فصل کند، اما گزارش‌ها حاکی از ترس مردم از حضور در کلاس‌های دینی و قرآنی داشت.
اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مدیرمسئول موسسه قرآنی کوثر مدعی شد که فقدان وسایل سرمایشی موجب عدم استقبال از کلاس های قرآنی شده است.
تیرماه سال گذشته نیز مجید طالبی‌زاده، یکی از مشهورترین قاریان استان کرمان گفت جذابتر کردن شیوه های آموزش قرآن ضروری است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوکتوییتربالاترین

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar