onsdag 19 juli 2017

معاون رییس جمهور: از روش “گشت ارشاد” نتیجه نگرفتیم

معاون رییس جمهور: از روش “گشت ارشاد” نتیجه نگرفتیم

شهیندخت مولاوردی٬ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده٬ در گفت‌وگوی با ایسنا تایید کرد که «برخورد گشت ارشاد با بدحجابی مؤثر نبوده است»
به گزارش «محبت نیوز» معاون حسن روحانیدر امور زنان و خانواده در خصوص قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این قانون نیاز به بازنگری جدی دارد و قانون کامل و به روزی نیست. این در حالیست که باید بپذیریم رویکرد سلبی صرف در زمینه عفاف و حجاب جواب نداده است.
وی گفت: «طی بیش از یک دهه‌ی گذشته جامعه به دلیل مواجهه با عوامل متعدد و از جمله انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات دچار تغییرات محسوس شده و تاثیر آن در سبک زندگی افراد و به ویژه پوشش و مد را به وضوح می توان مشاهده کرد.»
معاون رئیس جمهور ایران در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا خواستار انتقال مسئولیت نظارت بر اجرای قانون «گسترش حجاب و عفاف» از وزارت کشور و ستاد صیانت از حقوق شهروندی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شد و این موضوع را خواست دولت روحانی دانست.
خانم مولاوردی انتقال مسئولیت این نهاد از دبیرخانه شورای فرهنگی به وزارت کشور در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را نقطه آغاز سیاسی و امنیتی شدن مساله حجاب و نظارت بر آن خواند.
وی با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر بازرسی حجاب زنان کارمند دولت و واکنش‌هایی که به آن نشان داده شد، این مصوبه را رویه معمول این وزارتخانه در فصل تابستان و گرم شدن هوا برای یادآوری به دستگاه ها و نهادها برشمرد.
اما او تنها کسی نیست که در طی هفته های اخیر از بی‌نتیجه بودن فشار بر زنان برای رعایت حجاب اجباری حرف می‌زند. یک هفته قبل از مولاوردی، یکی از چهره‌های محافظه‌کار تندروی حکومت ایران، احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده علی خامنه ای در خراسان رضوی از “غلط” بودن «تحمیل کیفیت حجاب بر بانوان» گفت و این که «تنها چیزی که برای زنان اجبارپذیر نیست، حجاب است همان‌طوری که بی‌حجابی برای زن با فشارهای دیکتاتورمآبانه رضاخانی اجباری نشد.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar