fredag 21 juli 2017

“کبکی ها” به احداث قبرستان مخصوص مسلمانان رای منفی دادند

“کبکی ها” به احداث قبرستان مخصوص مسلمانان رای منفی دادند

پیشنهاد احداث قبرستان اختصاصی پس از حمله تروریستی مرگبار ژانویه گذشته به مسجدی در کبک، مطرح شد، اما از آنجایی که عده زیادی از مردم مخالف اجرای این پروژه بودند، مساله به همه پرسی گذاشته شد.
به گزارش «محبت نیوز» پیشنهاد احداث قبرستان مخصوص مسلمانان در شهر Saint-Apollinaire واقع در ۳۶ کیلومتری جنوب غربی کبک با ۱۹ رای منفی در برابر ۱۶ رای مثبت، به تصویب نرسید. رای دهندگان می بایست در مورد تغییر کاربری منطقه ای که برای احداث قبرستان پیشنهاد شده بود، تصمیم می گرفتند.
به نوشته مجله ایران جوان، پیشنهاد احداث قبرستان اختصاصی پس از حمله تروریستی مرگبار ژانویه گذشته به مسجدی در کبک، مطرح شد، اما از آنجایی که عده زیادی از مردم مخالف اجرای این پروژه بودند، مساله به همه پرسی گذاشته شد.
محمد خضری، فردی که از سوی مسوولین مسجد کبک سیتی برای اجرای پروژه تعیین شده بود بی توجه به شرایطی که مسلمانان کانادا رقم زده اند، با ابراز تاسف از نتیجه به دست آمده گفت: چطور ۱۹ نفر می توانند پروژه ای که به هزاران نفر دیگر مربوط است را متوقف کنند؟ برنارد اوئله، شهردار سنت اپولینر نیز، ضمن ابراز ناخشنودی از نتیجه رای گیری، آن را ناشی از ترس و ناآگاهی دانست و گفت: آنچه مردم را بر علیه پروژه تحریک کرد، درک نادرست از جامعه مسلمانان بود.
اما سانی لتورنو، یکی دیگر از ساکنان منطقه می گوید که او و بسیاری دیگر معتقدند یک گورستان عمومی که پیروان همه مذاهب را در خود جای بدهد، گزینه بهتری برای شهرشان می باشد. وی همچنین تاکید کرد که مخالفان، پیشنهادات دیگری، از جمله اختصاص بخشی از گورستان فعلی به مسلمانان را ارائه کرده بودند.
آنچه از نتیجه همه پرسیاستنباط می شود، شکاف عمیق بین ساکنان منطقه می باشد. بر اساس قوانین کبک که امکان برگزاری همه پرسی در مورد مسایل مربوط به منطقه بندی را فراهم کرده است، فقط ۴۹ نفر از افرادی که در اطراف منطقه پیشنهاد شده زندگی و کار می کردند، واجد شرایط رای دادن بودند. سی و شش نفر از ۴۹ رای دهنده ای که برای شرکت در همه پرسی ثبت نام کرده بودند، در رای گیری شرکت کردند. خضری تاکید کرد که به تلاش هایش ادامه خواهد داد، زیرا مسلمانان نیز همچون پیروان سایر مذاهب مستحق داشتن گورستان اختصاصی خود می باشند!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar