tisdag 11 juli 2017

علی مطهری موافقت خود با حضور زنان در ورزشگاه‌ها را اعلام کرد

علی مطهری موافقت خود با حضور زنان در ورزشگاه‌ها را اعلام کرد

مطهری پیش از این گفته بود که در خصوص این موضوع بیشتر مسائل شرعی مطرح گردد و باید برای تدوین هر آیین‌نامه‌ای در این باره، نظر مراجع تقلید جلب شود زیرا احتمال دارد آنها با این کار مخالفت کنند.
به گزارش «محبت نیوز»علی مطهری، نائب رئیس دوم مجلس ایران در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و معاونان این وزارتخانه، درباره حضور زنان در ورزشگاه ها اعلام کرد: “بنده با حضور بانوان در ورزشگاه ها با حفظ موازین شرعی موافقم و در صورت رعایت موارد و حدود با آن مخالفتی ندارم”.
گفتنی است حضور زنان ایرانی در ورزشگاهها پس از انقلاب ۱۹۷۹ ممنوع بوده و این موضوع یکی از چالش های اجتماعی در ایران محسوب می شود که در سالهای اخیر اعتراضات بسیاری در این راستا صورت گرفت. در مصداقی مهم از مخالفت ها با حضور زنان در ورزشگاه ها، اسماعیل احمدی‌مقدم، رئیس پلیس ایران در دولت محمود احمدی نژاد گفته بود “در ابتدای دولت نهم مجوزی برای حضور بانوان صادر شد که با اعتراض علما و مراجع مواجه شد”.
شایان ذکر است که نمی شود گفت که این قانون برای همه زنان حرام و غیرقانونی است ولی برای زنانی که مدیران وزرات ورزش تعیین می کنند و اجازه ورود می دهند یا زنان خارجی حلال است. به باور بسیاری در ایران این قرائت، چیزی جز وهن دین و بدعت گذاری و توهین به زنان و دختران، بلکه اهانت به کل مردم ایران نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar