söndag 30 juli 2017

ارسال پیام های ضد اسلامی به “مسجد کبک” در مخالفت با ساخت گورستان مسلمانان

ارسال پیام های ضد اسلامی به “مسجد کبک” در مخالفت با ساخت گورستان مسلمانان

یک بسته بی نام و نشان، حاوی پیام‌های اسلام ستیزانه در راستای مخالفت با ساخت گورستان مسلمانان، توسط اداره پست کانادا به مسجد بزرگ مسلمانان کبک ارسال شده است.
به گزارش «محبت نیوز» در پی گفتگوهای موافق و مخالفی که روزهای اخیر در کبک درباره ساخت گورستانی مخصوص مسلمانان وجود داشت، روز جمعه گذشته یک بسته بی نام و نشان، حاوی پیام‌های اسلام ستیزانه، توسط اداره پست کانادا به مسجد بزرگ مسلمانان کبک ارسال شده است.
به نقل از تارنمای ایرانیان کانادا، مسلمانان کبک پس از دریافت بسته ای حاوی قرآن آسیب دیده که بر روی جلد آن روی کلمه ی “الله” خط کیشده شده بود و یادداشتی که برروی آن جملات توهین آمیز همراه با عکس دو خوک در مزرعه وجود داشت ابراز نگرانی کردند. پیش از این نیز در ماه ژانویه در مقابل مسجد به نمازگزاران تیراندازه شده و ۶ کشته و ۸ مجروح برجای گذاشت.
این بسته ی بی نام و نشان در در روز جمعه، ازطریق اداره پست کانادا به مرکز فرهنگی مسلمانان شهر کبک تحویل داده شد، این جریان دو روز پیش از رأی گیری برای همه پرسی در Saint-Apollinaire برای تعیین تکلیف کردن ایجاد مسجد در این شهر اتفاق افتاد.

واحد جرایم عمده ی پلیس شهر کبک همچنان در حال تحقیق و شناسایی فرد یا افرادی است که این بسته را ارسال کرده اند.
نخست وزیر، جاستین ترودو، که در جلسه ای در روز چهارشنبه بعد از ظهر در کبک شرکت داشت، بیان داشت: “قطعن ما این نوع حرکات را محکوم می کنیم.”
ترودو مدعی شد: “مردم کبک این موضوع را درک می کنند که تنوع مذهب ها و نژادهای مختلف یک قوت است و در زمان آن حمله ی وحشتناک در ماه ژانویه در مسجد Ste-Foy، بیش از ۱۰،۰۰۰ فرد به بیرون آمدند تا بانی آن عمل نفرت انگیز را شناسایی کنند و مطمئن شوند این کار یک فرد کبکی یا کانادایی نیست.”
در شب سه شنبه، خبر این بسته در جلسه ای در مسجد، درهنگام گفتگو در مورد نتیجه ی همه پرسی افشا شد.
Mohamed Labidi، امام مسجد گفت، تصمیم بر این بود که این خبر تا پایان همه پرسی به بیرون درز نکند، زیرا این عمل بر روی نتیجه همه پرسی تأثیر می گذاشت.
حادثه ای مشابه این نیز در این مسجد در سال ۲۰۱۶، تقریبن هفت ماه پیش از تیراندازی اخیراتفاق افتاد.
در آن حادثه، سر قطع شده ی خوکی همراه با یاداشتی که در آن نوشته شده بود “Bon appétit” در پشت در مسجد رها شده بود. و علت آن را حرام بودن مصرف گوشت خوک در اعتقادات مسلمان می دانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar