fredag 14 juli 2017

غریب آبادی: ما بر مبنای موازین قانونی و دینی، مجرمان مواد مخدر را اعدام می کنیم

غریب آبادی: ما بر مبنای موازین قانونی و دینی، مجرمان مواد مخدر را اعدام می کنیم

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به تلاش قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از کشورهای همسایه به ایران مدعی شد: “مبارزه جمهوری اسلامی ایران با قاچاق مواد مخدر مصداق رعایت حقوق بشر است”
به گزارش «محبت نیوز»  اوایل تیر ماه پس از سال‌ها انتظار آمار معتادان در ایران از سوی «ستاد مبارزه با مواد مخدر» حدود سه میلیون نفر اعلام شد که این نشان از رشد صد در صدی اعتیاد به مواد مخدر در ایران دارد اما بر طبق بررسی هایی که بر روی اعتیاد در ایران انجام شده است، در سال ۱۳۵۷ تعداد معتادین ایران بین ۲۵۰ هزار تا ۶۳۰ هزار نفر بوده اند و همچنین بر طبق پژوهشهایی که بصورت سی ساله بر روی رشد اعتیاد در ایران انجام شده است، اعتیاد در ایران بصورت سالیانه رشدی ۸ درصدی داشته است ، بر این اساس هم اکنون تعداد معتادین کشور ۱۲ میلیون نفر تخمین زده می شود به عبارت دیگر از سال ۵۷ تا کنون شمار معتادین در ایران بصورت فاجعه باری افزایش و رشدی ۲۵۰۰ درصدی ( ۲۵ برابری) داشته است.
در همین راستا و با اوج گیری آمار تعداد معتادان به مواد مخدر در ایران، آمار اعدامهای مرتبط با قاچاق آن نیز به شدت بالا رفته است به طوریکه معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر اسلامی با اشاره به مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر بیان کرد: “۹۰ درصد اعدام هایی که در ایران صورت می گیرد، مجازات قاچاقچیان مواد مخدر است”.
«کاظم غریب آبادی» در ادامه با اشاره به طرح گفته های حقوق بشری در زمینه اعدام مجرمان موادمخدر، از سوی کشورهای غربی علیه  ایران، گفت: “هر چه بهتر الزامات قانونی را رعایت کنیم بهانه از دست بیگانگان سلب خواهد شد، اما آیا هر چه غرب می گوید را باید درست بپنداریم ؟ آنها دنبال اغراض خاص هستند ، ما بر مبنای موازین قانونی و دینی عمل می کنیم”.
غریب آبادی همچنین درباره برخی مباحث مطرح شده درباره مجازات فعالان اجتماعی و سیاسی گفت: “همه این موارد ادعا است، بسیاری از این افرادی که نام آنها با عنوان فعال سیاسی اجتماعی مطرح می شود مجرم هستند”.
گفتنی است افزایش دست‌کم صد در صدی نرخ اعتیاد، در طی سال‌هایی بوقوع پیوسته که ایران بصورت بی‌رحمانه و شتابزده زندانیان مرتبط با مواد مخدر را اعدام کرده است. نهاد آمار سازمان حقوق بشر ایران موفق به ثبت بیش از سه هزار اعدام برای جرایم مرتبط با مواد مخدر از سال ۲۰۱۰ تا کنون شده است. طبق آمار این نهاداز ژانویه ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۷ تعداد ۲۹۹۳ نفر در ارتباط با مواد مخدر اعدام شدند و در سال ۲۰۱۷ نیز تا کنون بیش ۱۳۰ نفر در این رابطه اعدام شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar