lördag 15 juli 2017

سازمان جوامع ایرانیان آمریکا: چرا ظریف اجازه حضور در موسسات معتبر آمریکایی را دارد

سازمان جوامع ایرانیان آمریکا: چرا ظریف اجازه حضور در موسسات معتبر آمریکایی را دارد

مونتاژ عکسی از سایت رسمی سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی عکس آقای ظریف را در مراسم یادبود تروریست کشته شده حزب الله لبنان نشان می دهدسازمان جوامع ایرانیان آمریکایی نسبت به تصمیم «شورای روابط خارجی آمریکا» که به مقامات ایران اجازه دسترسی به معتبرترین مؤسسات آمریکایی را داده، اعتراض کرد.

شورای روابط خارجی آمریکا که هم اکنون تحت ریاست ریچارد هاس، سیاستمدار آمریکایی قرار دارد، اخیرا از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دوباره دعوت کرده تا در یکی از جلسات این شورا که دوشنبه ۱۷ ژوئیه (دوشنبه ۲۶ تیر ماه) برگزار می شود شرکت کند و درباره آخرین تحولات در خاورمیانه سخنانی ایراد کند.

سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی طی بیانیه ای که در وبسایت این سازمان منتشر شده نسبت به این اقدام شورای روابط خارجی انتقاد کرد. این سازمان، از سابقه «شورای روابط خارجی آمریکا» در دعوت مقامات ایرانی از جمله محمود احمدی نژاد و حسن روحانی روسای جمهوری گذشته و فعلی ایران انتقاد کرد.

سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی در بیانیه خود می گوید محمد جواد ظریف نماینده رژیمی است که از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس جمهوری کنونی ایران، دست‌کم سه هزار شهروند ایرانی را اعدام کرده است.

این سازمان ضمن انتقاد از ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، به خاطر دعوت از آقای ظریف، ابراز تأسف کرد و اعلام کرد تحت ریاست آقای هاس، این شورا از سیاست های سرکوبگرایانه رژیم در داخل کشور و فعالیت های «بدخواهانه» آن در فرای مرزها بی اطلاع بوده است.

سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی ضمن اشاره به کشتار سی هزار زندانی سیاسی طی اعدام های ۱۳۶۷، کشتار و حبس اقلیت ها از جمله کردها، بلوچ ها، سنی ها و بهایی ها، و سرکوب زنان و مخالفان رژیم نوشت «اینها تنها نمونه ای از رژیم قاتلی است که ظریف نماینده آن است.»

این سازمان آقای هاس را ترغیب می کند تا با مروری بر فعالیت های رژیم ایران در داخل و خارج از کشور، در دعوت مقامات ایرانی به تریبون این شورا تجدیدنظر کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar