söndag 9 juli 2017

رئیس سازمان امور دینی ترکیه: کلیساهای مسیحیان را غصب نکرده ایم!

رئیس سازمان امور دینی ترکیه: کلیساهای مسیحیان را غصب نکرده ایم!

گورمز اتهامات واگذاری مالکیت اماکن مقدس اقلیت های مذهبی را در شرایطی رد می کند که نماینده مجلس ترکیه تصرف غیر قانونی این اماکن توسط دولت ترکیه را اعلام نموده است.
به گزارش «محبت نیوز» محمت گورمز، رئیس سازمان امور دینی ترکیه در مراسم افتتاحیه مسجد جامع شهر ایغدیر در رابطه با انتشار اتهاماتی (به گفته وی) درباره انتقال مالکیت کلیساهای سریانی، کلیسای مر گابریل و اراضی و قبرستان متعلق به آن در روزنامه و شبکه های تلویزیونی اروپا و آمریکا گفته است: سازمان امور دینی ترکیه به هیچ عنوان مالکیت اماکن و خاک متعلق به هر اقلیت مذهبی که در کشور زندگی می کنند را به دست نگرفته است؛ و همچنین مدعی شد غصب اموال شخصی در اسلام مردود شناخته شده است.
سخنان این روحانی ترکیه ای در حالی مطرح می گردد که چندی پیش نماینده ارمنی تبار مجلس ترکیه، در رابطه با دولتی نمودن اجباری تعدادی از اماکن مقدس آشوری های این کشور، توسط حکومت اسلامگرای ترکیه ابراز نگرانی کرده است. “سلینا دوغان” اولین نماینده بانوی ارمنی تبار در تاریخ مجلس ترکیه، این موضع را در رابطه با اقدام صورت گرفته در مورد اماکن مقدس مذکور که در شهر ماردین، در محدوده فعلی ترکیه، واقع می باشند، اعلام نموده است.
شایان ذکر است محمت گومز در ترکیه دارای حاشیه های بسیاری است، به دنبال انتشار گزارش‌هایی که چندی پیش مبنی بر اینکه مهمت گورمز، رئیس دایره امور مذهبی ترکیه معروف به «دیانت» سوار مرسدس بنز S500 می شود که به ارزش ۳۵۰ هزار یورو (۴۳۵ هزار دلار) که با پول دولت خریداری شده است، موج انتقادها از ولخرجی‌های دولت ترکیه برای روحانیون مسلمان و نا مشخص بودن چگونگی تامین بودجه سنگین این سازمان اسلامی به راه افتاد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar