onsdag 19 juli 2017

قدیمی ترین کلیسای سنگاپور متعلق به “ارامنه” است

قدیمی ترین کلیسای سنگاپور متعلق به “ارامنه” است

کلیسای ارمنیان در سال ۱۸۳۵ ساخته شده است و قدیمی ترین کلیسای سنگاپور به شمار می رود.
به گزارش «محبت نیوز» نقش موثر ارمنیان در گسترش مسیحیت در جهان و همچنین بشارت کلام خداوند بر همگان واضح و مبرهن است. سایت mothership.sg سنگاپور، طی مقاله ای در باره قدیمی ترین کلیسای این کشور نوشته است، این کلیسای ۱۸۲ ساله ارمنیان را حتمن باید در فهرست مکان های که جهانگردان باید از آن دیدن کنند، قرار داد.
به نقل از آراکس، در این مقاله آمده است: “این کلیسای ارمنیان در سال ۱۸۳۵ ساخته شده است و قدیمی ترین کلیسای سنگاپور به شمار می رود. در سال ۱۸۱۹بعد از آنکه سنگاپور به بندری فعال تجار بدل گشت، ارمنیان جزء اولین تجاری بودند که به اینجا آمدند. هر چند شمار آنان اندک بود اما با این حال آنان از سال ۱۸۲۰ مراسم و سنن مسیحیخود را انجام می دادند. اوایل این مراسم را در کلیسای کوچکی که در”میدان تجار” قرار داشت، برگزار می کردند، اما آنان بعدها از دولت (مقامات) بریتانیا درخواست کردند تا زمینی را در منطقه Canning Hill در اختیار آنان قرار دهد تا بتوانند کلیسای خود را بنا کنند”.
در ادامه مقاله آمده است: “این کلیسا با ظرافت های خاص معماری ارمنی بنا شده است. نمای از بالای کلیسا، تصویر صلیب را نشان می دهد. همچنین در طراحی و ساخت کلیسا، شرایط آب وهوای گرمسیری سنگاپوربه خوبی مراعات شده است. پنجرها و درها متعددی درتمامی جهات کلیسا تعبیه شده است.در حیاط کلیسا باغ زیبای قرار وجود دارد که در آن قبرهای چهره های شاخص ارمنی به چشم می خورد”.
اضافه می گردد که کلیسای “گریگور‌مقدس” ارامنه سنگاپور، امروزه یک اثرملی شناخته شده در سنگاپور به شمار می رود و سالانه میلیون ها نفر از آن دیدن می کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar