torsdag 27 juli 2017

اعضای فرقه‌ای که معتقدند “مسیح” در قالب زن چینی به زمین بازگشته، بازداشت شد

اعضای فرقه‌ای که معتقدند “مسیح” در قالب زن چینی به زمین بازگشته، بازداشت شدند

فرقه موسوم به “کلیسای خداوند متعال” در دهه ۱۹۹۰ میلادی فعالیت‌هایش را آغاز کرد. این فرقه مدعی شده که عیسی مسیح در قالب یک زن در چین زنده شده است.
به گزارش «محبت نیوز» خبرگزاری دولتی چین، شینهوا، از بازداشت ۱۸ نفر به ظن عضویت در یک فرقه مذهبی به ظاهر مسیحی در این کشور خبر داده است.
به گفته بی بی سی، براساس این گزارش، فعالیت این فرقه مذهبی در چین ممنوع است.
شهرت این فرقه در چین به این دلیل است که تعدادی از اعضای آن در سال ۲۰۱۴ زنی را در رستوران مک دونالد به قصد مرگ کتک زدند. دلیل این کار آنها این بود که این زن حاضر نشده بود شماره تلفنش را به آنها بدهد. گفته شده که این زن از عضویت در این فرقه خودداری کرده بود.در پی این حادثه چندین نفر از اعضای این فرقه دستگیر و دو نفر از آن‌ها اعدام شدند.
فرقه موسوم به “کلیسای خداوند متعال” در دهه ۱۹۹۰ میلادی فعالیت‌هایش را آغاز کرد. این فرقه مدعی شده که عیسی مسیح در قالب یک زن در چین زنده شده است.
اساس اعتقادات این فرقه عبارت از این است که عیسی مسیح در قالب یک زن چینی به زمین باز می‌گردد تا آخرالزمان را برپا کند.
تنها کسی که مدعی شده ارتباطی مستقیم با این زن دارد یک معلم سابق فیزیک است که ۲۵ سال پیش این فرقه را بنیان نهاد و از آن زمان به آمریکا گریخته است.
مقامات چین از فعالیت‌های این فرقه جلوگیری می‌کنند و بسیاری از اعضای آن در سال‌های گذشته دستگیر شده‌اند.
پلیس در تازه‌ترین اقدامش علیه این فرقه، تعدادی کامپیوتر و کتاب را که آنها برای به خدمت گرفتن اعضا استفاده می‌کردند، ضبط کرده است.
فرقه  موسوم به”کلیسای خدای متعال” از دادن پاسخ به سئوال‌های بی بی سی خودداری کرده و به جای آن خواسته تا به وبسایتی مراجعه کنند که در آن اظهارات معتقدان به این فرقه در آن منعکس شده است. گفته شده مرکز این سایت در آمریکا است.
در این وبسایت پیروان این فرقه مدعی شده‌اند که مورد شکنجه مقامات چین قرار گرفته‌اند.این فرقه مخالف کمونیسم است و از حزب کمونیست چین به عنوان “اژدهای سرخ” نام می‌برد.
جدای مسائل عنوان شده، برای بسیاری از  مسیحیان و ایمانداران راستین نیز فعالیت آزادانه در چین دشوار است.
این فرقه متهم شده که اعضایش را از خانواده و دوستان جدا و منزوی کرده و آن‌ها را برای اهدای پول در مقابل بردگی تحت فشار قرار می‌دهد.
در سال ۲۰۱۲ ، نزدیک به یکصد نفر از اعضای این فرقه از جمله چند نفر از اعضای ارشد آن در استان‌های چینگهای و ژی‌جینگ دستگیر و به زندان محکوم شدند.
پس از آن شمار بیشتری در استان‌های هوبی و شین جیانگ در سال ۲۰۱۴ دستگیر شدند.
در اوت سال ۲۰۱۶ هم پلیس محلی در استان آن هویی؛ ۳۶ نفر از اعضا را پس از بازداشت متهم به تولید و پخش ویدیویی درباره این فرقه کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar