رویدادهای کنونی

پوشش زنده

18:27 GMT

اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کارگر، حزب مخالف دولت اسرائیل گفت که سخنرانی بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند مانع ادامه مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران شود.

18:13 GMTخواست تغییر رژیم؟

یک مقام عالیرتبه دولت آمریکا در واکنش به اظهارات آقای نتانیاهو به بی‌بی‌سی گفت: "منطق سخنان نخست وزیر اسرائیل، تغییر رژیم [در ایران] بود نه مسئله هسته ای. او از یک طرف می گوید که رژیم ایران قوی است و تغییر نمی کند، بعد می گوید که پیش شرط توافق هسته ای باید تغییر رفتار رژیم باشد، بعد می گوید که رژیم ضعیف و آسیب پذیر است، اینها با هم نمی خواند."

18:12 GMT

مهرداد بذرپاش از نمایندگان محافظه کار مجلس در واکنش به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی که گفته بود "دلواپسان امروز با نتانیاهو همزبان شده‌اند" گفت: "مردم قضاوت کرده و خواهند کرد که دلواپسان منافع ملی و معیشت مردم همراه نتانیاهو هستند یا آنها که شعار نه غزه، نه لبنان سر دادند."

18:04 GMTواکنش رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا: "در سرتاسر سخنرانی آقای نتانیاهو چیزی نمانده بود گریه کنم، از توهینی که او به شعور آمریکا به عنوان عضو گروه ۱+۵ کرد و از لحن تحقیرآمیزش در مورد آگاهی ما از تهدید ایران غمگین شدم".

17:26 GMT

یک مقام کاخ سفید در واکنش به سخنرانی نتانیاهو به سی‌ان‌ان گفته: حتی یک ایده و جایگزین جدید در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل نبود، همه اش شعار بود.

17:22 GMT

قیمت نفت پس از سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا بالا رفت. قیت هر بشکه نفت خام برنت بلافاصله پس از سخنرانی آقای نتانیاهو با ۲ دلار و ۲۷ سنت افزایش به ۶۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.

16:52 GMT

سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا تمام شد.

16:49 GMTاگر لازم باشد تنها می ایستیم

نتانیاهو: حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می دانم که آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

TWEET16:48 GMT

@lindseyhilsum
لیندسی هیلسام، سربیر اخبار جهان در شبکه چهار بریتانیا:
به یاد داشته باشید که اسرائیل و آمریکا منافع متفاوتی دارند. بزرگ‌ترین هراس نتانیاهو این است که ایران از حزب الله حمایت کرده است. ایران و آمریکا از داعش در هراس هستند

16:48 GMT

نتانیاهو با اشاره به حضور یکی از بازماندگان هولوکاست در جلسه سخنرانی، گفت که نباید اجازه داد چنین وقایعی تکرار شود.