torsdag 28 juni 2018

ایجاد مراکز پناهندگی اتحادیه اروپا در آلبانی منتفی شد

ایجاد مراکز پناهندگی اتحادیه اروپا در آلبانی منتفی شد

به گفته نخست وزیر آلبانی، کشورش همواره آماده است تا سهم مثبتی در مقابله با مشکلات اروپا داشته باشند اما این بدان معنا نیست که مشکلات همه را بر دوش بکشد.
به گزارش «محبت نیوز» ادی راما، نخستوزیر آلبانی، ایجاد مراکز پناهندگی اتحادیه اروپا در کشورش را به‌کلی رد کرد و گفت حتی اگر وعده پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا را هم بدهند دست به چنین کاری نخواهد زد.
او گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد مردم ناامید را مثل زباله سمی در جایی تخلیه کنند.» راما افزود آلبانی همواره آماده است تا سهم مثبتی در مقابله با مشکلات اروپا داشته باشند اما این بدان معنا نیست که کشورش مشکلات همه را بر دوش بکشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با مذاکره به‌منظور پیوستن آلبانی به این اتحادیه موافقت کردند.
به نظر می‌رسید که این اقدام می‌تواند آلبانی را برای ایجاد مراکز پناهندگی متقاعد کند. سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش و همچنین آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، به‌تازگی خواهان راه‌اندازی چنین مراکزی در خارج از مرزهای فعلی اتحادیه اروپا شده بودند. اتحادیه اروپا با بحران پذیرش پناهجویان مواجه است. گروهی از این کشورها، از جمله آلمان و فرانسه خواهان تقسیم پناهجویان در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا هستند در حالی که کشورهای دیگری همچون ایتالیا، اتریش و مجارستان با سهمیه‌بندی کشورها مخالف‌اند. پنج‌شنبه و جمعه قرار است نشست اتحادیه اروپا در این‌باره برگزار شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar