söndag 3 juni 2018

قدیمی ترین «انجیل مرقس» جهان کشف شد

قدیمی ترین «انجیل مرقس» جهان کشف شد

جامعه تحقیقات مصر به تازگی پاپیروسی یونانی را منتشر کرده که معتقد است قدیمی ترین و اولین بخش از انجیل مرقس است.
فرتور آرشیوی
به گزارش «محبت نیوز» جامعه تحقیقات مصر به تازگی پاپیروسی یونانی را منتشر کرده که معتقد است قدیمی ترین و اولین بخش از انجیل مرقس است که تاریخ نگارش آن بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ پس از میلاد است.
تاریخ این دست نوشته‌ها از این جهت اهمیت دارد که در تفسیر دقیق‌تر آیات انجیل به کار می‌آید. نسخه‌های کشف شده متون مقدس به طور معمول با یکدیگر مقایسه می‌شوند و خطاهای ترجمه متون قبلی به این طریق اصلاح می‌شود.
به نقل از گفتگوی ادیان، این پاپیروس منسوب به مرقس بسیار کوچک و در ابعاد ۴٫۴ در ۴ سانتیمتر است. مانند نسخه‌های قبلی این پاپیروس نیز متشکل از چندین نامه است. هر دو سمت این پاپیروس مکتوب است و این نشان دهندۀ این است که این پاپیروس بخشی از یک کتاب بوده است و نه یک کاغذ مجزا.
جامعه تحقیقات مصر همچنین پایپروسی از انجیل متعلق به قرن سوم میلادی منتشر کرده است که صفحه سی ام کتاب است. این پاپیروسها بسیار کمیاب و دارای ارزش تاریخی بسیار هستند و از اولین نسخه‌های اناجیل مکتوب جهان به حساب می‌ایند.
گفته میشود این اسناد در میان زباله های تاریخی مربوط به سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۰۶ کشف شده اند که حاوی متون کتاب مقدس، رسیدهای مالیاتی و چندین نامه هستند. همچنین در میان این اسناد یک قراداد مشخص درباره مسابقات کشتی پیدا شده است. جامعه تحقیقات مصر میگوید تنها یک درصد از اسناد یافت شده را منتشر کرده است. این مواد تاریخی اکنون در موزه واشنگتن نگهداری می‌شوند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar