onsdag 20 juni 2018

کلیسای پروتستان آلمان سیاست‌های اروپا در قبال پناهجویان را به‌دور از انصاف خوان


کلیسای پروتستان آلمان سیاست‌های اروپا در قبال پناهجویان را به‌دور از انصاف خواند

کلیسای پروتستان آلمان (EKD) سیاست‌های کنونی اروپا در قبال پناهجویان را غیر موجه و به‌دور از انصاف می‌داند.
مانفرید ریکوفسکی مسئول ادغام امور مهاجرین در کلسیای پروتستان آلمان
به گزارش «محبت نیوز» از روز جهانی مهاجرت در حالی تجلیل می‌شود که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهجویان (UNHCR)روز سه شنبه در ژنو گفت که بیش از ۶۸ میلیون کودک، زن و مرد تا اواخر سال ۲۰۱۷ از خانه های‌شان به علت جنگ و درگیری فرار کرده اند. بر اساس این گزارش بیشترین پناهجویان در جهان را شهروندان سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، میانمار و سومالی تشکیل می‌دهند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان یا درهای‌شان را بر روی پناهجویان بسته اند و یا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را دراین مورد به اجرا گذاشته اند.
به نقل از امل برلین، کلیسای پروتستان آلمان (EKD) سیاست‌های کنونی اروپا در قبال پناهجویان را غیر موجه و به‌دور از انصاف می‌داند. مانفرید ریکوفسکی (Manfred Rekowski) کارشناس ارشد و مسئول ادغام امور مهاجرین در کلسیای پروتستان می‌گوید:”در بحث های سیاسی، به سختی صدایی برای حفاظت از کسانی که خانه‌های شان را از دست داده اند، شنیده می‌شود. هر کسی که با پناهندگان صحبت می کند، می داند که این کودکان، زنان و مردان بدون هیچ دلیلی به‌راه نیافتاده اند. آنها از جنگ و خشونت فرار می کنند، زیرا معیشت آنها نابود شده است، آن‌ها به لحاظ سیاسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا به دنبال آینده ای است که در کشورشان برای آنها وجود ندارد. ما نیاز به برنامه‌های جامع و موثر برای مبارزه با دلایل مهاجرت داریم. برای حفاظت بهتر از پناهندگان به یک سیاست مهاجرتی مدرن نیاز است”.
سیاست پناهندگی اروپا ناکارآمد است
ریکوفسکی، به طور خاص سیاست پناهندگان اروپا را مورد انتقاد قرار می‌دهد “این باید برای همه رهبران سیاسی روشن باشد که چه چیزی به معنای شکستن قوانین پناهندگی و محدود کردن حفاظت از پناهندگان می‌شود: بیرون انداختن پناهجویان از مرزها، فرستادن پناهجویان از یک کشور به کشور دیگر و سیاست اخراج به‌تنهایی غیرقابل قبول است و این همه تاثیرات ویران‌کننده دارد. براساس آموزه‌های مسیحیت کرامت انسانی و حقوق بشر باید محافظت شود.”
پناهجویان کمی به اروپا می‌آیند
ریکوفسکی می افزاید: “اگر تعداد پناهجویان را در کل جهان مد نظر قرار دهیم، افراد کمی به اروپا می‌آیند. اکثر پناهجویان ترجیح می‌دهند تا به‌کشورهای همسیایه پناه ببرند. کنیا و اردن بزرگترین اردوگاه های پناهندگان در جهان را تشکیل می دهند؛ کشور کوچک لبنان بیشترین پناهندگان سوریه را در مقایسه با جمعیتش پذیرفته است. مشکل جهانی پناهندگی از طریق اتخاذ سیاست‌ها و یا اقدامات یکجانبه حل نمی‌شود. ما به راه حل های مشترک و رعایت حقوق‌بشر نیاز داریم. من خواستار رویه‌های مستقل و منصفانه در باره پناهندگان می‌باشم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar