torsdag 14 juni 2018

تشدید اختلاف در مورد سیاست پناهجو پذیری آلمان

تشدید اختلاف در مورد سیاست پناهجو پذیری آلمان

اختلاف در مورد سیاست پناهندگان دوباره تشدید شده است. صدراعظم آلمان در حال حاضر برنامه‌های وزیر کشور را کاهش داده و یک مسئله اساسی هنوز میان این دو مقام مورد اختلاف است: آیا آلمان باید پناهندگان را لب مرز رد کند؟
به گزارش «محبت نیوز» حزب سوسیال مسیحی بایرن (CSU) نشان می‌دهد که در رابطه با مشکل پناهجویان با آنگلا مرکل بر موضع اش پافشاری می‌کند. هورست زیهوفر (Horst Seehofer) وزیر داخله/کشور آلمان دوشنبه شب در برلین گفت: “من مسئولیتی در برابر این کشور دارم و می خواهم به آن نظم بدهم و نمی توانم این موضوع را تا آخر عمر به تعویق بیاندازم”. جورج نوسلاین (Georg Nüßlein) از همکاران حزبی آقای زیهوفر نیز تاکید می‌کند که: “ما مصمم هستیم که با این مسئله مقابله کنیم و همچنان معتقدیم که این تصمیم در حوزه مسئولیت وزیر داخله است و نه صدراعظم.”
به نقل از امل برلین،زیهوفر در روز دوشنبه، معرفی برنامه جامع یا همان ماسترپلان خود در مورد سیاست پناهندگی را برای کوتاه مدت به تعویق انداخت. علت آن تفاوت دیدگاه‌هایی است که او با مرکل درباره این که کدام پناهجویان باید از کشور اخراج شوند، دارد. بر اساس اطلاعات رسانه ای، طرح زیهوفر این است که مهاجرانی را که قبلا به عنوان پناهجو در یک کشور اروپایی در خواست داده اند و یا نشان انگشت دارند، رد کند.
از سوی دیگر، مرکل، بر راه حل های مشترک اروپایی تلاش می کند. وزیر کشور روز سه شنبه میزبان سباستین کورز (Sebastian Kurz) صدراعظم اتریش است. اگر آلمان مرزهایش را بر روی پناهندگان ببندد، اتریش بیشترین ضربه را متحمل خواهد شد. هورست زیهوفر همچنان تاکید می‌کند برنامه او چیزی است که ارائه کرده و او آمادگی آن را ندارد تا یک برنامه نیمه کاره و معیوب را به اجرا بگزارد.
گئورگ نوس‌لاین (Georg Nüßlein) معاون فراکسیون اتحادیه نیز مسیحی می گوید که زیهوفر هنوز امیدوار است تا صدراعظم را درباره موضع اش متقاعد کند. از سوی دیگرحزب سوسیال‌دموکرات (SPD) برنامه افزایش کنترل در مرزها را رد می کند. اوا هوگل (Eva Högl) معاون این حزب روز سه شنبه گفت: “اگر ما در حال حاضر مرزها را در سراسر کشور کنترل کنیم، پس آن چه را که اروپای آزاد می نامیم، با دستان خود نابود کرده ایم”.
آرمین شوستر (Armin Schuster) کارشناس مسایل داخلی از حزب دموکرات مسیحی می گوید که دعوا بر سر تشدید کنترل مرزها باید تا آخر ماه به تعویق انداخته شود: “ما باید به دولت فدرال فرصتی برای دستیابی به یک نتیجه مثبت برای یک سیاست مشترک پناهندگی در شورای اروپا را در پایان ماه جون/ژوئن بدهیم”.
مرکل می خواهد پیشرفت قابل توجهی در راستای یک سیاست مشترک اروپایی برای پناهندگی در نشست اتحادیه اروپا در روزهای ۲۸ و ۲۹ جون داشته باشد و اتریش در اول ژوئیه/جولای ریاست اتحادیه اروپا را در دست می‌گیرد. اولاف شولز (Olaf Scholz) وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم تاکید می‌کند که رویکرد مشترک کشورهای اروپایی برای موضوع مهاجرت و پناهندگی ضروری است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar