onsdag 13 juni 2018

نماینده مجلس ایران: حفظ منزلت و شأن پاسپورت ایرانی با چالش مواجه شده است

نماینده مجلس ایران: حفظ منزلت و شأن پاسپورت ایرانی با چالش مواجه شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ایران اعلام کرد که اعتبار گذرنامه ایرانیان در چند سال اخیر پایین‌تر آمده است.
به گزارش «محبت نیوز» علیرضا ابراهیمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ایران با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه ایرانی در چند سال اخیر پایین‌تر آمده است، گفت: در حال حاضر حفظ منزلت و شأن پاسپورت ایرانی با چالش مواجه شده و سخت‌گیری‌های سایر کشورها برای ورود ایرانیان به کشورشان بسیار است.
به گزارش خبرگزاری “خانه ملت”، وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور روحانی درخصوص افزایش اعتبار گذرنامه ایرانی اظهار داشت: علت پایین آمدن اعتبار گذرنامه ایرانی را می‌توان افزایش فشارهای بین‌المللی و کم‌کاری وزارت خارجه در بهبود روابط دیپلماسی دانست.
ابراهیمی گفت: مردم بسیاری از کشورها ایران را به خوبی نمی‌شناسند و وقتی صحبت از ایران می‌شود تصور آنان کشوری مانند عراق و… است؛ این برداشت غلط باعث می‌شود کشورهای دیگر از وضعیت امنیت در کشور ما اطلاعی نداشته باشند و بنابراین تمایلی به لغو روادید ندارند.
این نماینده مجلس گفت: وزارت خارجه باید با دپیلماسی قوی راهی برای ارتقای اعتبار گذرنامه ایرانی بیابد؛ رایزن‌های فرهنگی، سفرا و کاردارها باید علاوه بر مسائل سیاسی به مسائل اقتصادی، فرهنگی نیز توجه کنند ولی کم‌کاری مسئولان باعث شده چهره ایران به درستی در جهان نمایش داده نشود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar