torsdag 22 juni 2017

راه اندازی مسجد “مسلمانان لیبرال” مخالفتهای ترکیه و مصر را در پی داشت

راه اندازی مسجد “مسلمانان لیبرال” مخالفتهای ترکیه و مصر را در پی داشت

مقامات نهاد “دیانت” در ترکیه گشایش مسجد مسلمانان لیبرال و همجنسگرایان در برلین را محکوم کردند و آن را با جنبش گولن مرتبط دانستند.
به گزارش «محبت نیوز» نهاد دولتی “دیانت” در ترکیه که نظارت بر امور مذهبی و مدیریت پست‌های دینی را برعهده دارد، گشایش “مسجد ابن‌رشد ـ گوته” در پایتخت آلمان را با جنبش فتح‌الله گولن مرتبط دانست.
به گفته دویچه وله، این نهاد اعلام کرد: «آشکار است که این پروژه‌‌ای برای تغییر ساخت دین است که از سال‌ها پیش به کوشش جنبش فتح‌الله گولن و دیگر سازمان‌های شوم مشابه در جریان است.»
نهاد “دیانت” همچنین گفته که مسجد برلین “به اصول دین اسلام بی‌توجه است” و “تلاش آن متوجه نابودی دین است”. این نهاد از “برادران مومن” خواسته که تحت تاثیر “تحریکات” این مسجد قرار نگیرند.
گفتنی است که در مسجد ابن‌رشد ـ گوته که به ابتکار شماری از مسلمانان آلمان تاسیس شده، زنان و مردان اجازه دارند در کنار هم نماز بخوانند. ورود به این مسجد برای سنیان، شیعیان و علویان، همجنسگرایان آزاد است و نخستین نماز جمعه‌ی آن به امامت یک مرد و یک زن برگزار شد. امام جمعه‌ی زن این مسجد روسری بر سر نکرده بود.
به موازات آن، نهاد دینی “مرکز فتوای مصر” (دارالافتاء المصریه) نیز از تاسیس مسجد مسلمانان لیبرال در برلین انتقاد کرد و در بیانیه‌ای در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت: «نه به نقض اصول دینی، نه به مسجد لیبرالی.»
مسجد برلین اتهامات را رد می‌کند.
سیران آتش، فعال حقوق زنان که مسجد ابن‌رشد ـ گوته در برلین به ابتکار او تاسیس شده است، هرگونه ارتباطی با جنبش گولن را تکذیب کرد. خانم آتش به خبرگزاری آلمان گفت: «ما با آنان مطلقن هیچ ارتباطی نداریم و برای آنان زیاده مترقی و لیبرال هستیم.»
او افزود: «ما اکنون برای سویه‌ی صلح‌آمیز دین خود وارد عمل شده‌ایم، زیرا دیگر اجازه نداریم آن را به محافظه‌کاران، ارتدوکس‌ها و افراطیان واگذار کنیم.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar