tisdag 27 juni 2017

کلیسای ایتالیا خواهان ادغام هر چه بیشتر پناهجویان با جامعه این کشور شد

کلیسای ایتالیا خواهان ادغام هر چه بیشتر پناهجویان با جامعه این کشور شد

بنا به درخواست یک کلیسا در ایتالیا، کودکان پناهجویی که قبل از دوازده سالگی به ایتالیا آمده و در آن کشور دست کم پنج سال به مدرسه رفته باشند باید به طور خودکار پاسپورت ایتالیایی دریافت کنند.
به گزارش «محبت نیوز» روزنامه ایتالیایی “افینره” روز یکشنبه گزارش داد که کاردینال گوالتیرو باسِتی، رئیس کنفرانس اسقف ها، از طرح دولت این کشور را برای حق شهروندی مهاجران حمایت کرده است. براساس این طرح آندسته از کودکان مهاجری که در ایتالیا به دنیا آمده اند باید به صورت خودکار شهروندی دولت ایتالیا را دریافت کند، و این در حالیست که یکی از والدین آنها دست کم پنج سال به صورت قانونی در ایتالیا اقامت کرده باشند.
همچنین در مورد آندسته از مهاجرانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، شرایط دیگر مانند وضعیت متناسب اقتصادی و آشنایی به زبان ایتالیایی اضافه شده است.
کاردینال باسِتی به این روزنامه گفته است که کلیسا همواره طرفدار سیاست ادغام مهاجران با جامعه ایتالیا است. او تاکید کرد که جامعه باید مانند کلیسا نگران شرایط زندگی تمام انسان ها باشد.
اسقف اعظم ایالت پِروجا در ایتالیا همچنین توضیح داد که حق شهروندی براساس محل تولد می تواند “ادغام و مشارکت، مهمان نوازی و حمایت از انسانها را رشد دهد.”
او افزود که وظیفه سیاست این است که مسئولیت و آمادگی پذیرش را به یکدیگر ربط دهد و نیز از “سنت های فرهنگی و حساسیت های جدید حمایت کند.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar