tisdag 27 juni 2017

عبادت همزمان زنان و مردان اسرائیلی در کنار “دیوار ندبه” لغو شد

عبادت همزمان زنان و مردان اسرائیلی در کنار “دیوار ندبه” لغو شد

گروه‌های مذهبی تندرو در اسرائیل ، عبادت زنان و مردان در کنار هم را ممنوع می‌دانند با این حال زنان و جریان‌های میانه‌رو سالهاست در اسرائیل برای احقاق این حق مبارزه کرده‌اند.
به گزارش «محبت نیوز» دولت بنیامین نتانیاهو ، روز یکشنبه طرح تازه تصویب شده عبادت همزمان زنان و مردان در کنار دیوار ندبه را لغو کرد.
رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس گفته: زنان دیوار، گروهی که سالها برای حق عبادت در کنار مردان در پای دیوار ندبه فعالیت کرده اند روز یکشنبه را روزوحشتناکی برای زنان در اسرائیل اعلام کردند .
گروه‌های مذهبی تندرو در اسرائیل ، عبادت زنان و مردان در کنار هم را ممنوع می‌دانند با این حال زنان و جریان‌های میانه‌رو سالهاست در اسرائیل برای احقاق این حق مبارزه کرده‌اند. تنها چند ماه پیش ، طرح عبادت همزمان زنان و مردان در یک مکان به طور موقت تصویب رسید اما جریان‌های افراطی مانع اجرایی شدن آن شدند .
جریان‌های فعال در حوزه حقوق زنان ، لغو این طرح را یک عقب گرد در دولت نتانیاهو دانسته و گفته‌اند این مساله به دلایل سیاسی صورت گرفته است اما جریان‌های دست راستی و افراطی می‌گویند دولت نتانیاهو در پی اجرای شریعت یهودی است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar