söndag 25 juni 2017

ممنوعیت رژه سالانه همجنسگرایان استانبول به دلیل همزمانی با عید فطر مسلمانان

ممنوعیت رژه سالانه همجنسگرایان استانبول به دلیل همزمانی با عید فطر مسلمانان

روز یکشنبه مراسم جشن عید فطر مسلمانان ترکیه آغاز می شود و گروه های محافظه کار اسلامی تهدید کرده اند که اگر همجنسگرایان در این روز راهپیمایی کنند علیه آن اقدام خواهند کرد.
به گزارش «محبت نیوز» با اوج گیری اسلامگرایی در ترکیه مقامات این کشور برای دومین سال متوالی، با ادعای “نگرانی های امنیتی” برگزاری رژه سالانه همجنسگرایان مشهور به “رژه افتخار” را در شهر استانبول ممنوع اعلام کرده اند.
به گفته بی بی سی، شهردار استانبول گفته است که اجازه برگزاری راهپیمایی را در روز پیش بینی شده یعنی یکشنبه ۲۵ ژوئن نمی دهد.
روز یکشنبه مراسم جشن عید فطر (رمضان بایرام) مسلمانان ترکیه آغاز می شود و گروه های محافظه کار تهدید کرده اند که اگر همجنسگرایان در این روز راهپیمایی کنند علیه آن اقدام خواهند کرد.
در سال های گذشته، هزاران نفر در راهپیمایی همجنسگرایان دراستانبول شرکت کرده اند، اما طی دو سال اخیر پلیس برای جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی استفاده کرده است.
شهردار استانبول سال گذشته نیز رژه همجنسگرایان را برای آنچه رعایت “ملاحظات امنیتی و نظم عمومی” خوانده شد ممنوع اعلام کرده بود.
گفته می‌شود در سال های اخیر، همزمانی رژه همجنسگرایان با ماه رمضان حساسیت‌ها را نسبت به آن بالا برده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar