fredag 23 juni 2017

توافق مجهول شهرداری تبریز و خلیفه‌گری بر سر اراضی متعلق به ارمنیان

توافق مجهول شهرداری تبریز و خلیفه‌گری بر سر اراضی متعلق به ارمنیان

در سال‌های گذشته شهرداری های کشور بر روی زمین‌های متعلق به ارامنه دست گذاشته و به دنبال تصاحب آنها یا شراکت در تغییر کاربری آنان هستند.
به گزارش«محبت نیوز» رسانه‌های محلی استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه ۲۹ خرداد گزارش دادند که شهردار منطقه سه شهر تبریز پس از جلسات مکرر با نمایندگان خلیفه‌گری ارامنه بر سر تعیین‌تکلیف اراضی خلیفه‌گری ارامنه به توافق رسیدند.
وب‎سایت «آرمان تبریز» به نقل از پرویز عباس نژاد شهردار منطقه سه تبریز گزارش داد که «این اراضی سال‌ها بود دچار مشکل و بلاتکلیفی شده بود که خوشبختانه پیگیری‌های به عمل آمده باعث شد تا فرصتی مناسب برای صدور جواز برای این املاک فراهم شود».
این مقام مسوول در شهرداری تبریز گفته «املاکِ بلاتکلیف داخل شهر برای شهروندان در بسیاری از مواقع مشکل‌ساز می‌شود؛ به طوری که گاه این املاک اغلب به حال خود رها شده و به محل تجمع نخاله‌ها و زباله‌های شهری تبدیل می‌شوند؛ به علاوه، بلاتکلیف ماندن این فضاها از لحاظ بهداشتی و روانی و همچنین سیمای شهری نیز معضلاتی جدی به وجود آورده است».
پیشینه‌ی دقیق از وضعیت این اراضی در رسانه‌ها نیست و در این گزارش به طور مشخص قید نشده که این اراضی کدام هستند، ضمن اینکه تصویری از یک کلیسای تاریخی در این گزارش منتشر شده که مشخص نیست آیا در این اراضی مذکور قراردارد یا خیر.
همچنین در این خبر و در اظهارات شهردار منطقه سه تبریز گفته نشده چه هماهنگی بین شهرداری و خلیفه‌گری صورت گرفته و اگر این زمین‌ها متعلق به خلیفه‌گری است بنابراین چرا در این سال‌ها به آن بی‌توجهی شده تا آنجا که به محله تخلیه نخاله‌ها تبدیل شده است».
در این گزارش شهردار منطقه سه تبریز گفته باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف این اراضی با کاربری‌های مشخص اقدام لازم صورت گیرد.
در سال‌های گذشته شهرداری تهران نیز روی اراضی متعلق به ارامنه دست گذاشته و به دنبال تصاحب آنها یا شراکت در تغییر کاربری آنان است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar