måndag 5 juni 2017

توهین “تتلو” به مسیحیان: «اگر بى‌حجابى تمدن است، قطعن حیوانات از ما متمدن‌ترند»

توهین “تتلو” به مسیحیان: «اگر بى‌حجابى تمدن است، قطعن حیوانات از ما متمدن‌ترند»

از “امیر تتلو” خواننده پر حاشیه این روزها با توجه به میزان کم تحصیلات و آگاهی‌های اجتماعی نمی‌توان توقع داشت که رفتاری معمول و عادی داشته باشد.
به گزارش«محبت نیوز» “امیر مقصودلو” خواننده‎ی پر حاشیه و غیر مجاز ایرانی در پُستی در اینستاگرام که مثلن به موضوع حجاب پرداخته نوشته: «قابل توجه مسیحیان عزیز: اگه حتى رو گوگل هم سرچ کنید می‌بینید که مریم مقدس در همه‌ى عکس‌هایش حجاب دارد! اگر بى‌حجابى تمدن است قطعن حیوانات از ما متمدن‌ترند…!»
امیر تتلو خواننده‎ای است که تعداد هوادارانش در صفحه‎ی اینستاگرام حدود سه میلیون نفر است و اکثر آنها نوجوانان دهه‎ی هفتاد و هشتادی هستند. تتلو که از معلومات و سواد آنچنانی برخوردار نمی باشد نمی داند مریم مادر عیسی مسیح زنی اصالتن یهودی و از اهالی ناصره اسرائیل است که طبق شریعت موسی در برخی از این مناطق حجاب رواج داشته و حتی زنان جهت حضور در کنیسه ها حجاب بر سر می نمودند.
وی همچنین در پستهایی که گفته می شود به جهت گرفتن مجوز منتشر نموده است با زدن سنگ حجاب بر سینه و برخلاف واقعیتهای شخصیتی و رفتاری اش، چنین می نویسد: «تازه یه نکته در حجاب است اینکه در اسلام خدا به زن ها اجازه داد راحت تر باشند و درجامعه حضور داشته باشند و قرص صورت و مچ دست ها دیده بشه !! و کار رو بر مرد ها سخت کرد گفت شما ها نباید نگاه کنید !! پس مطمئن باشین که اسلام کاملترین دینه و حجاب واقعن مهمه وگرنه خود من الان این همه حرص نمیخوردم !! بابا واسه مجوز یه پست !! دو پست !! چقدر آخه ؟!؟ این یکم عجیب غریب نیست ؟!؟”
اکثر تصاویری که از او در فضای مجازی آرشیو شده، یا ویدیو کلیپ‌هایی که از تتلو در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود در کنار مدل‌هایی است که نیمه عریان هستند و بدن او پر است از خالکوبی‌هایی که تمام این وضعیت از نظر جمهوری اسلامی مورد غضب است.
سبک موسیقی که تتلو دنبال می‌کند در زمره‎ی موسیقی‌های ممنوعه‎ای است که هرگز از رسانه‎ی ملی در ایران پخش نمی‎شود و حتی بسیاری از شبکه های ماهواره ای خارج از کشور هم تمایلی به پخش کلیپ‌های وی نداشته و آنها را پخش نمی‌کنند!
تتلو پرحاشیه است، از ماجراهای هواداری‎ و میل به بازی فوتبال در تیم‌های پرسپولیس و استقلال گرفته تا صحبت‌های عجیب و غریب متوهمی که برای هوادارانش دارد.
اما موضوع‌گیری‌های او از این مسائل هم فراتر رفت. وقتی که تصاویری از “علی خامنه‌ای” در اینستاگرامش قرار داد و در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مواضع سیاسی خامنه‌ای جهت گیری کرد، به تدریج به ابزاری برای تبلیغات میان هوادارانش شناخته شد و امتیازاتی هم گرفت از جمله ساخت موزیک ویدیویی با نام انرژی هسته‎ای که بر عرشه یک ناو نیروی دریایی ارتش ضبط شده است.
اما اوج استفاده ابزاری از تتلو ایام انتخابات بود که با حواشی بسیاری در پیرامونش همراه بود و سوژه رسانه‌ها نیز شد که همانا حضورش در کمپین حمایت از “ابراهیم رییسی” در انتخابات و حمایتش از یکی از بدنام ترین چهره های تاریخ جمهوری اسلامی است!
پس از دیدار بین رییسی و تتلو که همچنان سوژه طنز محافل سیاسی است، گزارش‌های غیررسمی منتشر شد که سپاه پاسداران بر صفحه‌ او نظارت دارد و بارها از این خواننده خواسته تا برنامه‌هایی که برایش دیکته می‌شود را اجرا کند، از تبلیغ برای حجاب گرفته تا پیام‌هایی در حمایت از خامنه‌ای و نظام اسلامی حاکم بر ایران.
در مجموع شخصیت، رفتار و ادبیات تتلو این اجازه را به او نمی‌دهد تا به عنوان فردی مقبول یا قابل اعتنا در جامعه قلمداد شود. ورود او در هر موضوعی سوژه طنز شهروندان می‎شود و اصولن نمی توان این خواننده را جدی گرفت.
حتی بسیاری از رسانه‌ها اخبار مربوط به تتلو را پوشش نمی‌دهند چون معتقدند بیان اسم او حتی در اخبار از ارزش و اهمیت خبرها می‌کاهد و او با شخصیت متزلزل و ناپایداری که دارد قابل اعتنا نیست.
بی‌گمان از او با توجه میزان کم تحصیلات و آگاهی‌های اجتماعی نمی‌توان توقع داشت که رفتاری معمول و عادی داشته باشد، اما بهر طریق ظاهرن جمهوری اسلامی روی امثال تتلو حساب باز کرده و سیاست‌های خود را با چنین افرادی گره زده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar