torsdag 29 juni 2017

جمهوری اسلامی برای مردم “آفریقا” شبکه تلویزیونی تاسیس کرد

جمهوری اسلامی برای مردم “آفریقا” شبکه تلویزیونی تاسیس کرد

مسئولان سازمان صدا و سیما می‌گویند با هدف ترویج اسلام شیعی شبکه Hausa TV برای قاره آفریقا و مخاطبانی که زبان هوسایی دارند تاسیس شده است.
به گزارش «محبت نیوز» صداوسیما این روزها در حال راه‌اندازی شبکه‌ای جدید برای قاره آفریقا و مخاطبانی که زبان هوسایی دارند، با عنوان HausaTV است.
محمدرضا حاتمی که از سال ۸۹ تا تابستان ۹۵ مدیریت شبکه‌ “آی فیلم” به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی، در حوزه معاونت برون مرزی صدا و سیمابوده است، مسئول راه‌اندازی Hausa TV شد.
وی در گفتگو با “روزنامه جوان” نزدیک به سپاه گفته صداوسیما قصد دارد با راه‌اندازی این شبکه مخاطبان شبکه‌های بین‌المللی‌اش را تا قلب آفریقا گسترش دهد. این در حالیست که صدا و سیما در سال‌های گذشته به علت خط مشی جناحی که طی کرده با ریزش شدید مخاطب مواجه است.
مقر اصلی این تلویزیون نیجریه است و حاتمی به روزنامه جوان گفته علت انتخاب نیجریه این بوده که تقریباً ۱۲ میلیون شیعه دارد.
به گفته او شیعیان در نیجریه به دلیل علاقه‌مندی به جمهوری اسلامی ایران به «خمینیون» مشهور شده‌اند و حضور پرشوری در مراسم مذهبی دارند.
همچنین به گفته او حدود ۴۰ درصد جمعیت آن مسیحی و ۱۰ درصد را هم پیروان باورهایی نظیر طبیعت‌‌پرستی و مذاهب بومی تشکیل‌ می‌دهند و در راهپیمایی میلیونی در مراسم اربعین و روز قدس حکایت از مشارکت مسیحیان در کنار مسلمانان در آن کشور است.
حاتمی مدعی شد مردم نیجریه به خبری ضد‌استکبار و محور مقاومت علاقه‌مند هستند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که «با توجه به سرمایه‌گذاری غرب در صنعت سینما در نیجریه و رقابت با رسانه‌های رقیب چه برنامه‌ای در نظر گرفته است‌؟» گفته «در آفریقا از سال‌های گذشته فعالیت‌های شبکه‌های متعلق به انگلیس، امریکا، آلمان، چین و عربستان آغاز شده است و حتی جریان شیعه لندنی هم آنجا فعالیت دارد. بنابراین با توکل بر خدا تلاش می‌کنیم شبکه HausaTV با بهره گرفتن از همه ظرفیت‌ها و مزیت‌های ایران اسلامی، نماینده شایسته‌ای برای رسانه ملی باشد».
جمهوری اسلامی سالهاست برای نفوذ به قاره آفریقا سرمایه‌گذاری کرده است. ایران با صرف هزینه‎های کلان در کشورهای آفریقایی از طریق ایجاد مدارس و مراکز اسلامی عضو می‌گیرد و آنها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
از بین این افراد، کسانی که شاخص‌های مورد نظر را دارند جذب و برای ادامه تحصیل به شهرهای مذهبی ایران از جمله قم و مشهد و تهران منتقل می‎شوند و بعضی از آنها در عملیات تروریستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar