torsdag 22 juni 2017

یک زن پناهنده ایرانی به همراه فرزند خردسالش از دانمارک اخراج می شود

یک زن پناهنده ایرانی به همراه فرزند خردسالش از دانمارک اخراج می شود

این زن کُرد مدت ۶ سال است ساکن دانمارک می‌باشد و تقاضای پناهندگیش از سوی دولت دانمارک رد شدە است.
به گزارش «محبت نیوز» در طی چند ماه گذشته دولت دانمارک قوانین سخت گیرانه ای را برای پناهجویان در این کشور وضع کرده است و همچنین درخواست پناهندگی بسیاری از پناهجویان ایرانی در این کشور مورد قبول واقع نشده است.
حالا خانم «صبری ابراهیمی» پناهجوی سی ویک ساله کرد ایرانی توسط پلیس دانمارک در آستانه‌ی اخراج اجباری از این کشور قرار دارد.
چند روز پیش این زن کُرد همراه با بچە خردسالش از سوی پلیس دانمارک به کمپ “شیرلسمارک” منتقل شدەاند و خطر دپورت بر وضعیت آنها سایه انداختە است.
به نقل از دموکراسی و حقوق بشر کردستان، خانم صبری (گلستان) ابراهیمی با ردشدن تقاضای پناهندگی‌اش قرار است به زودی به ایران برگردانده شود.
وی که شش سال پیش به دانمارک پناهنده شده بود و پس از یک سال با همسرش “دارا رستمی” از اعضای یکی از احزاب کُردی زندگی مشترک آغاز نمود وصاحب یک دختر شدند، باید بدون همسر به ایران اخراج شود.
اداره‌ی مهاجرت دانمارک اعلام کرده است که وی باید مجددن برای بازگشت، از ایران درخواست پیوستن به خانواده خود در دانمارک را به اداره‌ی مهاجرت ارایه دهد.
وکیل خانواده از این تصمیم به دادگاه مهاجرتی شکایت نموده و گفته است امیدوار است که دادگاه مهاجرتی تصمیم اداره مهاجرت را تغییر دهد و با درخواست اقامت خانم صبری ابراهیمی موافقت نماید.
گفتنی است “دارا رستمی” از تمامی نهادها و سازمانهای حقوق بشری تقاضای کمک کرده و در صورت دپورت همسر و فرزندش به ایران، دولت دانمارک نسبت بە هر اتفاق ناگواری مسئول می‌داند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar