onsdag 7 juni 2017

حمله «تروریستی» داعش در تهران با ۱۲ کشته به پایان رسید

حمله «تروریستی» داعش در تهران با ۱۲ کشته به پایان رسید

خبرگزاری‌ها در ایران گزارش می‌دهند حملاتی که صبح روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه، حدود ساعت ده در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از پنج ساعت و بر جای ماندن ۱۲ کشته حدود ساعت ۱۵ به پایان رسید.

در همین حال رسانه‌های ایران خبر دادند که چهار فرد مهاجم به مجلس و دو فرد مهاجم به آرامگاه آیت‌الله خمینی کشته شده‌اند.

ساعت ده و نیم صبح ایران گزارش‌هایی از حمله چند نفر به ساختمان مجلس ایران منتشر شد و دقایقی بعد نیز رسانه‌ها از حمله چند نفر به آرامگاه آیت‌الله خمینی در جنوب شهر تهران خبر دادند.

در دو سال گذشته مقامات قضایی و امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بارها از تلاش گروه داعش برای نفوذ و انجام عملیات تروریستی در خاک ایران خبر داده‌اند، اما این نخستین بار است که پایتخت ایران همچون دیگر پایتخت‌ها مثل لندن و پاریس حمله‌ای این‌چنینی را تجربه می‌کند.

به گفته حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور ایران، چهار مهاجم با لباس زنانه از در ساختمان مراجعات نمایندگان مجلس وارد شده و به سمت نیروهای حفاظت تیراندازی کرده‌اند.

به گفته این مقام، نیروهای حفاظت مجلس مانع ورود آنها به ساختمان مجاور یعنی ساختمان اداری و صحن علنی مجلس شده‌اند.

به گفته آقای ذوالفقاری، مهاجمان به سمت دفتر نمایندگان مجلس رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار داده‌اند که در نتیجه دو نفر کشته و حدود ۳۰ نفر مجروح شده اند.

سخنان معاون امنیتی وزیر کشور درباره کشته شدن دو نفر در این حمله در حالی بیان شده است که برخی خبرگزاری‌های ایران از کشته شدن هفت نفر در حمله به مجلس خبر داده بودند.

در همین حال پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور، نیز گفت که در حمله به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی جمعا ۱۲ نفر کشته شده‌اند.

به گفته این مقام اورژانس کشور، حملات روز چهارشنبه ۴۲ مصدوم و مجروح نیز بر جای گذاشته است.

درگیری بین مهاجمان و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی حدود پنج ساعت ادامه یافت و درنهایت خبرگزاری‌ها ساعت ۱۵ به وقت تهران خبر دادند که چهار مهاجم در ساختمان مجلس کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، به گفته معاون امنیتی وزیر کشور ایران، دو فرد مسلح صبح روز چهارشنبه وارد آرامگاه آیت الله خمینی شدند که یک نفر از آنها پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی خود را منفجر کرده که این انفجار منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر شده است.

به گفته آقای ذوالفقاری، فرد دوم نیز توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

ساعاتی پس از آغاز حملات، پایگاه خبری اعماق، وابسته به گروه موسوم به حکومت اسلامی، داعش، نوشت که این گروه مسئول حملات تهران بوده است.

این وب‌سایت همچنین فیلمی از این حمله منتشر کرده که مهاجمان به زبان عربی سخن می گویند.

با وجود حمله به ساختمان مجلس، جلسه علنی مجلس ایران ادامه یافت.

حفاظت ساختمان‌های نهادهای حکومتی در ایران بر عهده سپاه پاسداران است.

در همین زمینه خبرگزاری‌های ایران خبر دادند که محمدعلی جعفری، فرمانده، حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی و غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده نیروی بسیج حوالی ظهر در مجلس حاضر شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar