lördag 17 juni 2017

پاپ فرانسیس خواستار اتحاد جهانی برای مبارزه با “فساد” شد

پاپ فرانسیس خواستار اتحاد جهانی برای مبارزه با “فساد” شد

رهبر کاتولیک های جهان فساد را بدترین معضل اجتماعی دانست و خواستار مبارزه جهانی با آن شد.
به گزارش «محبت نیوز»  پاپ روز پنجشنبه از مسیحیان و رهبران و پیروان سایر ادیان ومذاهب دعوت کرد تا برای مبارزه با فساد، متحد شوند.
پاپ در مقدمه کتابی به تحریر کاردینال ‘پیتر تورکسون’ با فیلسوف ‘ویتوریو البرتی’ با عنوان ‘فساد’ نوشت: ریشه فساد در مافیا، زوال اجتماعی، جرایم سازمان یافته، قاچاق انسان و مواد مخدر قرار دارد، سرطان فساد در حال نابود کردن زندگی ما است و باید با این پدیده که بدترین معضل اجتماعی است بطور جهانی مبارزه شود.

وی افزود: کلیسا نباید از پاک کردن خود بهراسد چرا که فساد حتی در میان بسیاری از مقامات کلیسایی نیز رخنه کرده است. رهبر کاتولیک ها جهان در ادامه گفت: منشا استثمار انسان ها چیست؟ منشا زوال و عدم توسعه چیست؟ منشا قاچاق انسان، اسلحه و موادمخدر چیست؟ منشا بی عدالتی اجتماعی و عدم شایسته سالاری چیست؟ منشا نبود خدمات برای افراد چیست؟ منشا بردگی، بیکاری، غفلت از شهرها و بیت المال و طبیعت چیست؟ چه چیزی است که به حقوق اساسی بشری و یکپارچکی محیط زیست آسیب می رساند؟
پاپ افزود: فساد در حقیقت یک سلاح و زبان رایج مافیا و سازمان های جنایی در جهان است. فساد یک فرایند مرگ است که فرهنگ مرگ ، مافیا و سازمان های جنایی را تقویت می کند. مبارزه با فساد نیاز به راهی طولانی از طریق تربیت و فرهنگ دارد. این مبارزه همچنین نیاز به همکاری همه براساس امکانات موجود و استعدادها و خلاقیت ها دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar