tisdag 18 augusti 2015

پلیس تایلند تصویر مظنون به بمب‌گذاری بانکوک را منتشر کرد

پلیس تایلند تصویر مظنون به بمب‌گذاری بانکوک را منتشر کرد

  • 3 ساعت پیش
تصویر فرد مظنون با کوله پشتی (چپ) و بدون کوله پشتی.
روز سه شنبه، ٢٧ مرداد (١٨ اوت) پلیس تایلند تصاویر متعددی را از فرد مظنون به بمب‌گذاری در معبد هندوها در پایتخت منتشر کرد و خواستار دریافت اطلاعات برای یافتن و تحقیق از او شد.
این تصاویر از فیلم ویدیوئی یک دوربین سی‌سی‌تی‌وی در معبد محل انفجار گرفته شده و مردی را در پیراهن زرد نشان می‌دهد که کوله پشتی بزرگی را همراه دارد. تصاویر بعدی او را بدون کولی پشتی نشان می‌دهد.
انفجار روز دوشنبه در معبد اراوان بیش از بیست کشته و یکصد و بیست زخمی برجای گذاشت. هشت تن از کشته شدگان این انفجار از جهانگردان خارجی بوده‌اند.
پلیس بانکوک گفته است که انفجار در نتیجه بمب‌گذاری بوده است. به گفته منابع پلیس، بمب دیگری نیز در محل کار گذاشته شده بود اما ماموران توانستند آن را قبل از انفجار خنثی کنند.
پرایوث چان-اوچا، نخست وزیر تایلند در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که دولت تمام توان و امکانات خود را برای یافتن و مجازات عامل یا عاملان بمب‌گذاری به کار خواهد گرفت. وی گفت که اگرچه قبلا بانکوک شاهد انفجارهای کوچکی بوده، اما عاملان بمب‌گذاری اخیر خواسته‌اند بیشترین تلفات و خسارات را وارد کنند. او گفت: "آنان اقتصاد و صنعت جهانگردی ما را هدف قرار دادند."
در دهه‌های اخیر، چند مورد بمب‌گذاری از تایلند گزارش شده که گروه‌های اسلامگرای تجزیه طلب مسئولیت آنها را بر عهده گرفته‌اند.
آقای چان-اوچا از مردم خواست تا وحدت خود را حفظ کنند و به رسانه‌های خبری توصیه کرد که تنها اطلاعات موثق و سازنده را منتشر کنند و از انتشار شایعات بی‌پایه و ایجاد نگرانی در میان مردم خودداری ورزند.
نخست وزیر تایلند به خارجیانی که در آن کشور سکونت دارند هم اطمینان داد که دولت متعهد به حفاظت از جان، اموال و منافع آنان است.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انفجار روز گذشته را برعهده نگرفته و انگیزه بمب‌گذاری نیز نامعلوم است.
روز سه‌شنبه، انفجار کوچکی در یک اسکله کوچک مسافری در بانکوک روی داد اما به کسی آسیب نرساند. تصاویری که از این انفجار در رسانه های اجتماعی انتشار یافته انفجار کوچکی را نشان می‌دهد که دود سفیدی از آن برخاسته و مردم در حال فرار از محل هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar