måndag 31 augusti 2015

یک مأمور پلیس در جریان اعتراضات پایتخت اوکراین کشته شد

یک مأمور پلیس در جریان اعتراضات پایتخت اوکراین کشته شد

  • 2 ساعت پیش
Image copyrightReuters
مقامات می‌گویند که یک مامور پلیس که از پارلمان اوکراین حفاظت می‌کرد در جریان اعتراضات خشونت‌بار در مقابل ساختمان پارلمان کشته شد و صد مأمور دیگر زخمی شده‌اند که جراحات تعدادی از آن‌ها جدی است.
گزارش ها حاکی است که به سوی پلیس بمب های بنزینی پرتاب شده و صدای یک انفجار در مقابل پارلمان شنیده شده است.
چند لحظه پیشتر نمایندگان مجلس در یک جلسه جنجالی به اعطای اختیارات بیشتر به مناطق دونتسک و لوهانسک رای دادند که تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه قرار دارند.
وارد کردن تغیرات به قانون اساسی اوکراین برای اعطای خودمختاری بیشتر به مناطق تحت کنترل شورشیان یکی از شرایط کلیدی توافقات مینسک است که در ماه فوریه امضا شد.
جنگ میان نیروهای ارتش اوکراین و شورشیان در طول تابستان شدت گرفت، اما هفته گذشته دو طرف توافق کردند که روز اول سپتامبر، روزی که کودکان در منطقه به مدرسه بر می گردند، خشونت را متوقف کنند.
به نظر می رسد موارد نقض آتش بس در روزهای اخیر کاهش یافته است، اما الکساندر هاگ، یک مقام ارشد در مأموریت نظارت بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین، هشدار داده که هیچ یک از طرفین به آتش بس احترام کامل نگذاشته است.
مدت کوتاهی پس از آن که ۲۶۵ نماینده پارلمان به طور مقدماتی از طرح تقسیم قدرت میان دولت مرکزی و ولایات در پارلمان اوکراین حمایت کردند، اعتراضات در خارج از پارلمان شدت گرفت.
در این هنگام از میان جمعیت تظاهرکنندگان، که بسیاری از آنها پرچم هایی در حمایت از حزب سوبودا (آزادی)، حزب ملی گرای افراطی در دست داشتند، شیئی به سوی پلیس پرتاب شد.
صدای انفجاری بلند شنیده شد و خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته است که چند نفر را آلوده با خون دیده است.
خبرگزاری اینترفاکس اوکراین گزارش داده که پای یک مأمور پلیس از زانو قطع شده است.
روزنامه نگارانی که تحولات در منطقه را پوشش می دهند نیز در میان زخمی شدگان بوده اند.
از زمان جنگ در شرق اوکراین، که پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین توسط روسیه در مارس ۲۰۱۴ آغاز شد، تقریبا ۷ هزار نفر کشته شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar