måndag 31 augusti 2015

طالبان زندگینامه رهبر جدید خود را منتشر کرد

طالبان زندگینامه رهبر جدید خود را منتشر کرد

  • 2 ساعت پیش
Image captionگروه طالبان گفته است که آقای منصور دو سال پیش و پس از مرگ ملا عمر به عنوان رهبر این گروه انتخاب شده است
گروه طالبان زندگینامه ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید خود را به پنج زبان فارسی، پشتو، انگلیسی، اردو و عربی منتشر کرده است.
این زندگینامه که روز دوشنبه ۹ سنبله (شهریور) منتشر شده، حاوی جزییاتی از دوره‌های مختلف زندگی آقای منصور است.
اختر محمد منصور، اواخر ماه ژوئیه و پس از تایید خبر مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان، به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد.
بر اساس آنچه که در این زندگینامه آمده است، ملا اختر منصور اهل قندهار است و ۴۷ سال سن دارد.
گروه طالبان می گوید که آقای منصور که در دوران حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان به عنوان وزیر هوانوردی کار کرده بود، برای شش ماه در شمال افغانستان در اسارت نیروهای وفادار به ژنرال عبدالملک بوده، اما با شکست این نیروها از طرفداران ژنرال دوستم، موفق شده از زندان فرار کند.
در زندگینامه ملا اختر منصور با اشاره به مرگ ملا عمر، رهبر پیشین این گروه در ۲۳ آوریل ۲۰۱۳، گفته شده که شورای رهبری طالبان تصمیم گرفتند که این خبر را مخفی نگه دارند و همان زمان نیز با آقای منصور به عنوان رهبر جدید این گروه بیعت کرده بودند.
گروه طالبان گفته است که انتخاب آقای منصور مطابق با شریعت صورت گرفته است.
زندگینامه رهبر جدید گروه طالبان در حالی منتشر شده است که خبرهایی مبنی بر مخالفت شماری از چهره‌های ارشد این گروه با انتخاب آقای منصور به گوش می‌رسد.
گفته می‌شود ملا یعقوب، پسر و ملا عبدالمنان، برادر ملا محمد عمر و همچنین ملا منصور دادالله، رهبر محاذ فدایی تحریک طالبان از جمله کسانی هستند که با رهبر جدید طالبان مخالفت کرده‌اند.
روز یکشنبه رئیس شورای ولایتی زابل در جنوب افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای طرفدار و مخالف رهبر جدید گروه طالبان در ولسوالی خاک افغان این ولایت در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند.
گفته می‌شود که نیروهای مخالف آقای منصور در این ولسوالی وابسته به ملا منصور دادالله هستند.
ملا منصور دادالله گفته است که رهبر پیشین گروه طالبان به مرگ طبیعی نمرده بلکه به دستور ملا اختر محمد منصور مسموم شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar